درآمد ۴۴ میلیارد دلاری سامسونگ در فصل سوم ۲۰۱۶

موبنا، رضا خواجه‌وند – بر اساس آخرین گزارش منتشر شده میزان سود فصلی سامسونگ در سه ماهه سوم امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۵ درصدی به ۶.۹ میلیارد دلار رسید که این رقم نسبت به پیش‌بینی‌های مرکز «تامسون رویترز» حدود ۴ درصد بیشتر بود. مجموع درآمدهای سامسونگ در این دوره زمانی …

موبنا، رضا خواجه‌وند – بر اساس آخرین گزارش منتشر شده میزان سود فصلی سامسونگ در سه ماهه سوم امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۵ درصدی به ۶.۹ میلیارد دلار رسید که این رقم نسبت به پیش‌بینی‌های مرکز «تامسون رویترز» حدود ۴ درصد بیشتر بود.

مجموع درآمدهای سامسونگ در این دوره زمانی با کاهش ۵ درصدی معادل ۴۳.۹ میلیارد دلار محاسبه شد و با این وجود شرکت کره‌ای توانست همچنان سودده باشد.

samsung-revenue-2

لازم به ذکر است که فرآيند جمع‌آوری گوشی‌های Galaxy Note 7 از بازار جهانی و تعویض آن در این گزارش مالی تاثیرگذار نبود. زیرا سامسونگ از تاریخ ۲ سپتامبر فرآیند جمع‌آوری این گوشی را آغاز کرد و گزارش مالی با فاصله زمانی دو هفته تنظیم شد.

کارشناسان پیش‌بینی کردند هزینه مربوط به جمع‌آوری و تعویض گوشی هوشمند Galaxy Note 7 برای سامسونگ معادل ۱.۸ میلیارد دلار محاسبه می‌شود و در این میان برخی تحلیلگران توضیح دادند درآمد بالای مراکز تولیدکننده تراشه و نمایشگرهای سامسونگ باعث شد این شرکت همچنان سودده باشد.

اگرچه این درآمد نسبت به دو فصل قبلی در پایین‌ترین سطح خود بود، ولی سامسونگ به واسطه رونق بازار جهانی تراشه و نمایشگرهای موبایلی تواست بر مجموع درآمدهای خود بیافزاید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا