بازار سنتی سیاهکل نیازمند ساماندهی است

موبنا – رضا اسلامی در نشست با کسبه و بازاریان شهرستان سیاهکل، با دعوت از بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف در سطح شهرستان، اظهار کرد: یکی از سیاست‌های دولت تدبیر و امید فراهم کردن شرایط برای حضور سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف است و ما نیز در سیاهکل این شرایط را برای حضور بخش …

موبنا – رضا اسلامی در نشست با کسبه و بازاریان شهرستان سیاهکل، با دعوت از بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف در سطح شهرستان، اظهار کرد: یکی از سیاست‌های دولت تدبیر و امید فراهم کردن شرایط برای حضور سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف است و ما نیز در سیاهکل این شرایط را برای حضور بخش خصوصی فراهم کرده‌ایم.

فرماندار سیاهکل با بیان اینکه سیاهکل دارای مردمی شرافتمند است، گفت: تعداد انگشت‌شماری از افراد به دنبال فضاسازی هستند و تنها به منافع شخصی فکر می‌کنند و به دنبال ساختن شهرستان نیستند.

وی با بیان اینکه فرماندار ناظر بر تمامی ادارات است، تصریح کرد: این وظیفه بر دوش فرماندار گذاشته شده تا با نظارت بر عملکرد تمامی ادارات و تذکر دادن به آنها امور را سامان بدهد و موجب پیشرفت شهرستان شود و در صورتی که تذکر کافی نبود به نهادهای مربوطه ارجاع دهد.

این مقام مسئول با بیان اینکه برای بیرون آوردن شهر سیاهکل از وضعیت فعلی تمام تلاشمان را خواهیم کرد، متذکر شد: من نا آشنا با امور شهری نیستم و تخصص و تحصیلاتم در همین رابطه است. البته نگاه من فقط به شهر نیست، بلکه با حضور در روستاها و رایزنی‌هایی که در سطح استان و کشور در حال انجام است، به دنبال رفع محرومیت از چهره شهرستان سیاهکل با این تاریخچه کهن هستیم.

اسلامی در رابطه با طرح جمع‌آوری سد معبر، گفت: مغازه متعلق به شهر است و شهروندان باید از آن استفاده کنند. عملکرد شهرداری سیاهکل در جمع‌آوری سد معبر قابل قبول نیست.

فرماندار سیاهکل اضافه کرد:‌ مخالف بازار سنتی نیستم، زیرا بازار سنتی با خود گردشگر به شهرستان می‌آورد، اما بازار بدون سامان سیاهکل توهین به مردم این شهرستان است. این بازار محل فروش کالای قاچاق، بی کیفیت و تاریخ مصرف گذشته است و در آن آداب بازاری رعایت نمی‌شود و به طور واضح در تقابل با شعار سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» که توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، است. بازار سنتی سیاهکل حذف‌شدنی نیست و کسی نیز به دنبال چنین کاری نیست، اما باید ساماندهی شود.

فرماندار سیاهکل با بیان اینکه هر اتفاقی در کانال آب بیافتد شهرداری باید پاسخگو باشد، ادامه داد: فروختن حاشیه کانال به افراد خلاف قانون است، زیرا زمین برای آب منطقه‌ای است و این کار فروش اموال غیر محسوب می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به بافت حلزونی شهر سیاهکل، تصریح کرد: هم‌اکنون تردد با سختی در شهر سیاهکل انجام می‌شود و با فرا رسیدن اعیاد ملی و مذهبی و حضور گردشگر در این شهرستان، نمی‌توان به راحتی در سطح شهر تردد کرد و به همین دلیل در هنگام حوادث غیر مترقبه نیز دچار مشکل هستیم و ماشین‌های امدادی و کمک‌رسان نیز با تاخیر به محل وقوع حادثه می رسند.

وی با بیان اینکه سیاهکل در جلوگیری از عرضه قلیان در کشور نمونه است، عنوان کرد: از همه افرادی که برای اجرایی شدن این طرح با ما همکاری کردند تشکر داریم. این کار موجب خوشحالی خانواده‌ها شده است.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا