روسیه استقرار سامانه موشکی جدید در سوریه را تأیید کرد

موبنا – به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما سامانه دفاع هوایی “اس۳۰۰” را در سوریه مستقر کرده‌ایم. این سامانه یک سامانه دفاعی محض است و هیچ کسی را تهدید نمی‌کند. این سامانه قادر است امنیت پایگاه دریایی طرطوس را تأمین کند. روز سه‌شنبه شبکه …

موبنا – به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما سامانه دفاع هوایی “اس۳۰۰” را در سوریه مستقر کرده‌ایم. این سامانه یک سامانه دفاعی محض است و هیچ کسی را تهدید نمی‌کند. این سامانه قادر است امنیت پایگاه دریایی طرطوس را تأمین کند.

روز سه‌شنبه شبکه فاکس نیوز آمریکا اعلام کرده بود که روسیه برای اولین بار سامانه موشکی اس ۳۰۰ ارتقا یافته خود موسوم به “اس۳۰۰ VM ” یا ” SA- ۲۳ Gladiator” را در خارج از مرزهایش به کار می‌گیرد و آن را در سوریه مستقر کرده است.

روسیه نوامبر ۲۰۱۵ نیز سامانه موشکی اس۴۰۰ نسخه پیشرفته موشک‌های دفاع هوایی اس ۳۳ را در پایگاه هوایی حمیمیم در شمال غرب سوریه مستقر کرده بود.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در نخستین واکنش به این اقدام روسیه اعلام کرد که این وزارتخانه از قبل از استقرار این سامانه اطلاع داشته است و از نزدیک تأثیر این سامانه بر نیروهای ائتلاف ضد داعش را پیگیری خواهد کرد.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا