۷۰۰هزار بیمار آلزایمری در کشور

موبنا – دکتر سیدمحمدهادی ایازی درباره جزییات این سند گفت: سند ملی سلامت سالمندان نقش تمام دستگاه‌های کشور را در این حوزه مشخص می‌کند. در همین راستا جلسات متعددی با وزارت رفاه، بهزیستی و شهرداری برگزار شد. در این میان وزارت ارشاد و صدا و سیما از جهت تکریم سالمندان، شهرداری‌ها و وزارت راه و …

موبنا – دکتر سیدمحمدهادی ایازی درباره جزییات این سند گفت: سند ملی سلامت سالمندان نقش تمام دستگاه‌های کشور را در این حوزه مشخص می‌کند. در همین راستا جلسات متعددی با وزارت رفاه، بهزیستی و شهرداری برگزار شد. در این میان وزارت ارشاد و صدا و سیما از جهت تکریم سالمندان، شهرداری‌ها و وزارت راه و شهرسازی در زمینه مناسب‌سازی شهر برای سالمندان و همچنین وزارت رفاه و سازمان بهزیستی در زمینه مساله نگهداری سالمندان نقشی را بر عهده دارند.

وی افزود: در مورد موضوع سلامت سالمندان که پیشگیری، بهداشت و مسائل درمانی این حوزه را در برمی‌گیرد و وزارت بهداشت مسئول آن است، پیشنهاداتی ارائه شد. در مجموع این سند آماده و تحویل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی شده است.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت در ادامه با اشاره به حرکت کشور به سمت سالمند شدن جمعیت، تصریح کرد: در حال حاضر نزدیک به ۷۰۰ هزار بیمار آلزایمری در کشور وجود دارد. همچنین سن امید به زندگی در زنان به ۸۱ و در مردان به ۷۶ سال رسیده‌ است. همه این موارد ما را بر این می‌دارد که امکانات مربوط به دوران سالمندی را فراهم کنیم. سند ملی سالمندی به همه موضوعات این گروه سنی توجه و اهتمام داشته‌ است. ضمن اینکه در این سند تلاش کردیم شورای ملی سالمندان تشکیل شود و به این ترتیب تعامل و همکاری خوبی بین تمام دستگاه‌ها از جمله وزارتخانه‌های بهداشت و رفاه و سازمان بهزیستی ایجاد کنیم.

ایازی همچنین ابراز امیدواری کرد که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیر مراحل تصویب این سند را سریع‌تر طی کند؛ چرا که با تصویب آن توجه ویژه‌ای به مسائل دوران سالمندی می‌شود.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا