آیین‌نامه اردوهای دانشجویی بازنگری شد

موبنا – با اعلام این مطلب اظهار کرد: در شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورایی به اسم شورای اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها وجود دارد که به ریاست وزیر علوم تشکیل جلسه می‌دهد و وزارت بهداشت هم به عنوان عضو، در این جلسات شرکت می‌کند. بنابراین هر مصوبه‌ای که شورای اسلامی شدن درخصوص دانشگاه‌ها داشته باشد به عنوان مصوبه …

موبنا – با اعلام این مطلب اظهار کرد: در شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورایی به اسم شورای اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها وجود دارد که به ریاست وزیر علوم تشکیل جلسه می‌دهد و وزارت بهداشت هم به عنوان عضو، در این جلسات شرکت می‌کند. بنابراین هر مصوبه‌ای که شورای اسلامی شدن درخصوص دانشگاه‌ها داشته باشد به عنوان مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی محسوب می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد:چهار کارگروه در حوزه‌های پژوهشی، آموزشی، فناوری و تربیتی در شورای اسلامی شدن (شورای عالی انقلاب فرهنگی) فعال است و نهاد رهبری مسئولیت کارگروه تربیتی این شورا را برعهده دارد .همچنین وزارت بهداشت، علوم و دانشگاه آزاد نیز در این شورا حضور دارند.

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت، از بازنگری آیین‌نامه اردوهای دانشجویی در دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: در پی مباحث مطرح شده درخصوص برگزاری اردوهای مختلط در دانشگاه‌ها، شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها اخیراً جلسه‌ای برگزار کرد که در این جلسه آیین‌نامه اردوهای دانشجویی در دانشگاه‌ها با تغییر برخی جزئیات آیین‌نامه قبلی، مورد بازنگری قرار گرفت و آیین نامه جدید تصویب شد.

دکتر فراهانی همچنین با بیان اینکه در آیین‌نامه جدید اردوهای دانشجویی، مسئول برگزاری اردوها در دانشگاه‌ها مشخص شد، خاطرنشان کرد: در جلسه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها، ادعای کسانی که معتقد بودند در دانشگاه‌ها اردوهای مختلط برگزاری می‌شود، کاملا رد شد. در واقع این افراد معترف شدند که مشکل برگزاری اردوهای مختلط، دانشگاه‌ها نیستند بلکه دانشجویان خودشان با هماهنگی خود و به صورت مستقل به این اردوها می‌روند.

وی گفت: دانشگاه‌ها نمی‌توانند با بستن مچ بند الکترونیکی دانشجویان را کنترل کنند چراکه دانشجویان بعد از کلاس‌ها مستقل هستند و دانشگاه‌ها در این زمینه دخالتی نمی‌کنند و ما مسئول دانشجویان در زمان‌های غیر از کلاس‌های درسی آنها نیستیم.

معاون دانشجویی فرهنگی وزارت بهداشت ادامه داد: یکی از مباحثی که در جلسه شورای اسلامی دانشگاه‌ها عنوان شد این بود که دانشجویان اگر از لوگوی دانشگاه‌ها برای برگزاری اردوهای مختلط استفاده و آن را در فضاهای مجازی نظیر اینستاگرام، فیس‌بوک و غیره منتشر کنند اقدام آنها پیگرد قانونی دارد و با این دانشجویان برخورد خواهد شد. زیرا در حال حاضر بسیاری از دانشجویانی که به اردوهای مختلط می‌روند از لوگوی دانشگاه‌ها استفاده و عکس‌های خود را در فضای مجازی قرار می‌دهند.

دکتر فراهانی در پایان خاطرنشان کرد: بازنگری آیین‌نامه جدید اردوهای دانشجویی در شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام شده و اما هنوز به وزارت بهداشت ابلاغ نشده تا این آیین‌نامه را به دانشگاه‌ها اعلام کنیم. به محض ابلاغ دانشگاه‌ها را در جریان آیین‌نامه جدید قرار خواهیم داد.

 منبع: ايسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا