این خانه دوستدار محیط زیست‌ است (+تصاویر)

موبنا – به گزارش ایسنا و به نقل از اینهبیتت، طراحی این منزل توسط کارگاه آرکیبلاکس(Archiblox) استرالیایی با سقف سبز مدولار و مواد پیش ساخته طی مدت دو ماه در مکانی ساحلی انجام شده است. قطعات این خانه در جای دیگری به صورت پیش ساخته آماده میشود و سپس در محل احداث نصب می‌شود. این …

موبنا – به گزارش ایسنا و به نقل از اینهبیتت، طراحی این منزل توسط کارگاه آرکیبلاکس(Archiblox) استرالیایی با سقف سبز مدولار و مواد پیش ساخته طی مدت دو ماه در مکانی ساحلی انجام شده است. قطعات این خانه در جای دیگری به صورت پیش ساخته آماده میشود و سپس در محل احداث نصب می‌شود.

این منزل در نیو ساوت ولز با سقفی سبز در عقب‌نشینی ساحل با کمترین تاثیر بر محیط زیست و با مجوز FSC(سازمان نظارت بر جنگل‌ها) ساخته شده است.

خانه آوالون ۱۰۶ متر مربع مساحت دارد و این اندازه قابل تغییر و کوچک شدن است. این منزل رو به ساحل و نمای آن چوبی بوده و سقف سبز آن موجب استفاده از آب باران و همچنین کاهش نفوذ نور خورشید به داخل می‌شود. نمای جنوبی و شرقی آن دارای ایوان بوده و محیط داخلی و بیرونی را به یکدیگر پیوند می‌زند. این منزل مدولار بوده، در سراشیبی قرار گرفته و در نتیجه موجب کاهش جریان آب می‌شود.

جهت شرقی و غربی Avalon موجب بهره‌مندی از چشم‌اندازی زیبا شده و همچنین از این طریق هوا تهویه می‌شود. پنجره‌ها در قسمت جنوبی و شمالی قرار گرفته‌اند تا استفاده از نور طبیعی افزایش یابد. نور و هوای پاک در فضاهای نشیمن آشپزخانه و نیمی از منزل وجود دارد. یک اتاق‌ خواب‌ مستر و دو اتاق خواب کوچک با سرویس بهداشتی نیز نیم دیگری از خانه را تشکیل می‌دهند.

در این منزل از رنگ‌های طبیعی و روغنی با VOC پایین در محیط داخلی استفاده شده است.

57359757

57359758

57359760

57359761

57359762

57359763

57359764

57359765

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا