جوسازی چند شطرنجباز خارجی علیه میزبانی ایران بخاطر حجاب

موبنا – با پیگیری فدراسیون شطرنج میزبانی رقابت های قهرمانی بانوان جهان در سال ۲۰۱۷ به ایران رسید. این بزرگترین میزبانی ایران در ورزش بانوان خواهد بود. اما برخی از سایت های خارجی از اعتراض چند تن از شطرنج بازان علیه میزبانی ایران خبر داده اند. برخی از بانوان شطرنج باز اعلام کرده اند به …

موبنا – با پیگیری فدراسیون شطرنج میزبانی رقابت های قهرمانی بانوان جهان در سال ۲۰۱۷ به ایران رسید. این بزرگترین میزبانی ایران در ورزش بانوان خواهد بود.

اما برخی از سایت های خارجی از اعتراض چند تن از شطرنج بازان علیه میزبانی ایران خبر داده اند. برخی از بانوان شطرنج باز اعلام کرده اند به دلیل اینکه برای حضور در رقابت های قهرمانی زنان جهان باید با حجاب حضور پیدا کنند حاضر به شرکت در مسابقات نیستند.
isna-15-218-th3
نازی پایکیدزه شطرنج باز گرجی الاصل تیم آمریکا در مصاحبه با تلگراف به تصمیم انتخاب ایران به عنوان کشور میزبان اعتراض کرده و آن را بی رحم و ناراحت کننده دانسته است و حاضر نیست در مسابقات قهرمانی زنان جهان در ایران شرکت کند.

نایجل شورت مرد سابق شماره یک جهان از انگلیس هم گفته که اگر یک نفر مسیحی بسیار معتقد باشد برای چه باید حجاب که سمبول مسلمانان است را رعایت کند.

البته سوزان پولگار بهترین بانوی تاریخ و رئیس آمریکایی کمیسیون شطرنج بانوان فدراسیون جهانی از اعطای میزبانی به ایران دفاع کرده است.

او اعلام کرده است: من نزدیک به ۶۰ کشور سفر کرده‌ و مکان های مختلف با فرهنگ های مختلف را دیده‌ام. من شخصا هیچ مساله ای با پوشیدن روسری (حجاب) ندارم و به نظرم باید به سنت و فرهنگ کشورها احترام گذاشت.

پولگار البته در مصاحبه ای نیز اعتراض شطرنجبازان را جوسازی اعلام کرده است.

ایران پیش از این میزبان رقابت های گرند پری زنان بوده و چند تن از بهترین شطرنجبازان جهان در این مسابقات حضور داشتند و مشکلی با حجاب در ایران نداشتند.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا