سرطان پوست در کمین پیوند عضوی‌ها

موبنا – به گزارش پایگاه خبری وب مد، این نتایج حتی در مورد نژادهای گوناگون نیز صدق می‌کند. محققان دانشگاه درکسل می‌گویند، این خطر با افزایش مواجهه با داروهایی که سیستم ایمنی را برای جلوگیری از رد پیوند سرکوب می‌کنند، بیشتر می‌شود. به علت شرایط خاص این بیماران در نحوه زندگی و داروهای مصرف آنان، …

موبنا – به گزارش پایگاه خبری وب مد، این نتایج حتی در مورد نژادهای گوناگون نیز صدق می‌کند.

محققان دانشگاه درکسل می‌گویند، این خطر با افزایش مواجهه با داروهایی که سیستم ایمنی را برای جلوگیری از رد پیوند سرکوب می‌کنند، بیشتر می‌شود.

به علت شرایط خاص این بیماران در نحوه زندگی و داروهای مصرف آنان، آزمون‌های سلامتی کلی پوست باید به عنوان جزئی منظم از مراقبت‌های پس از پیوند تلقی شود.

به منظور انجام این تحقیق رزومه‌های پزشکی ۴۱۳ بیمار پیوند عضوی که ۶۳ درصد آنها نیز سفیدپوست نبودند مورد مطالعه قرار گرفت.

نوشته های مشابه

پژوهشگران، ۱۹ سرطان پوست جدید را در ۱۵ بیمار غیر سفیدپوست یافتند. این گروه شامل شش بیمار سیاهپوست، هفت آسیایی و چهار هیسپانیک بود. در بین سیاهپوست ها تمامی سرطان‌های پوست بسیار زود وقوع یافته بود.

بیشتر آسیایی‌ها سرطان‌های پوست را در مناطقی از بدن خود نشان دادند که مواجهه بیشتری با نور خورشید داشت. در بیمارهای هسیپانیک هم نقاط آفتاب دیده و قسمت‌های پایینی پا درگیر سرطان پوست شده بودند.

به گفته محققان نتایج به دست آمده تنها موید یک رابطه است و نه علت و معلول.

این پژوهش در مجله “JAMA Dermatology” منتشر شده است.

 منبع: ایسنا 

دکمه بازگشت به بالا