جوان سازی پوست با نسخه طبیعی

موبنا – یونس حیدری پژوهشگر طب سنتی؛ گفت: کلاژن پروتئین اصلی موجود در سطح پوست است که به نرمی، انعطاف پذیری و شادابی پوست کمک و از ایجاد چین و چروک آن جلوگیری می کند. وی بیان کرد: با افزایش سن کلاژن موجود در سطح پوست کاهش می یابد، بنابراین استفاده از مواد غذایی و …

موبنا – یونس حیدری پژوهشگر طب سنتی؛ گفت: کلاژن پروتئین اصلی موجود در سطح پوست است که به نرمی، انعطاف پذیری و شادابی پوست کمک و از ایجاد چین و چروک آن جلوگیری می کند.

وی بیان کرد: با افزایش سن کلاژن موجود در سطح پوست کاهش می یابد، بنابراین استفاده از مواد غذایی و ماسک های کلاژن ساز می تواند در این زمینه بسیار موثر باشد.

حیدری تصریح کرد: یکی از بهترین گیاهان دارویی کلاژن ساز جینسینگ است که استفاده از پودر این گیاه به مقدار پنج گرم در سوپ های معمولی (سوپ جینسینگ) و مصرف سوپ جوی دوسر تاثیر معجزه آسایی در ایجاد کلاژن در سطح پوست دارند.

این پژوهشگر طب سنتی ابراز داشت: مصرف نوشیدنی قارچ کامبوجا و جلبک های دریایی کلرلا و اسپیرولینا می توانند در روند جوان سازی پوست تاثیر چشمگیری داشته باشند، همچنین استفاده از دم نوش چای سفید و هل، به میزان چهار تا پنج گرم قبل از خواب توصیه می شود.

وی با تاکید بر مفید بودن مصرف ماهانه میوه آووکادو برای بانوان بیان کرد: استفاده از این میوه کلاژن ساز به عنوان یک منبع غنی از ویتامین E و همچنین خوردن میوه های بلوبری و کرن بری برای ایجاد شادابی در پوست بسیار موثر است.

حیدری افزود: مصرف میوه ها، سبزیجات و ماهی تازه به دلیل حجم بالای پروتئین موجود در آن و گردو به عنوان یک منبع غنی از روی برای جوان سازی پوست بسیار مفید است.

وی با بیان اینکه خوردن یا استفاده از آب پیاز به صورت ماسک بر روی پوست یکی از بهترین راه های جوان سازی پوست است، اظهار کرد: استفاده از روغن کرم سرخ خراطین به دلیل طبع گرم آن به تسریع جریان خون، کلاژن سازی و ایجاد حجم دهندگی در سطح پوست کمک شایانی می کند و دوره مصرف درمانی این ماسک حداقل ۴۵ روز، قبل از خواب است اما مصرف طولانی مدت از آن باعث تیرگی و ایجاد جوش در صورت می شود.

این پژوهشگر طب سنتی تصریح کرد: استفاده از ترکیب پودر گیاه سوسن چلچراغ به همراه گلاب در افراد با طبع سرد و در پوست های بدون جوش توصیه می شود که مصرف این ماسک لایه بردار برای زمان ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بر روی پوست در دوره مصرف ۲۰ تا ۳۰ روز بسیار موثر است.

وی افزود: استفاده از ژل گیاه آلوئه‌ورا به صورت ماسک ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بر روی پوست به ایجاد کلاژن کمک می کند که بهترین زمان استفاده از آن، شب ها و به دور از تابش نور است و مصرف این ژل گیاهی در روز و قرارگرفتن در معرض نور خورشید موجب باز شدن منافذ پوست می شود.

حیدری در مورد دیگر ماسک های مفید برای جوانسازی پوست گفت: استفاده از ترکیب سفیده تخم مرغ و لعاب تخم اسفرزه، همچین ترکیب دو قاشق چای خوری سفیداب قلع به همراه شیر و کف دریا به مدت ۱۵ دقیقه بر روی پوست و استفاده از پودر گیاه بومادران به همراه کف دریا به صورت رقیق به مدت ده دقیقه بر پوست و همچنین شیر خشت در افراد با طبع گرم بالا را می توان نام برد.

وی در خصوص استفاده از ماسک های خانگی با مواد در دسترس اظهار داشت: عسل و آب پرتغال شیرین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بر روی پوست، ماسک لعاب سیب زمینی و ماسک موز ۱۰ دقیقه بر پوست به دلیل وجود حجم زیاد پروتئین کلاژن ساز موجود در آن و همچنین ماسک خیار خام به دلیل رطوبت بالای آن در ایجاد کلاژن و رفع جوش های ناشی از گرمی بسیار مفید است.

این پژوهشگر طب سنتی با تاکید بر اینکه خشکی پوست باعث پیری آن می شود، بیان کرد: در افراد با پوست خشک استفاده از روغن نارگیل و بادام شیرین خالص می تواند در رطوبت رسانی به پوست تاثیر زیادی داشته باشد.

وی افزود: یبوست، قرار گرفتن در مجاورت هوای خشک یا تابش مستقیم نور آفتاب، استفاده از غذاهای با طبع گرم و خشک، کم آبی بدن، استحمام بیش از حد و استفاده مستقیم صابون بر روی پوست، مصرف دخانیات یا قرار گرفتن در معرض دود ناشی از آن، استفاده از لیف و بالش های دارای روکش پلاستیکی و لوازم آرایشی صنعتی باعث آسیب رسانی به کلاژن موجود در سطح پوست می شود.

 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا