فرمانده ناجا: با آموزش می‌توان خشونت را کاهش داد

موبنا – سردار حسین اشتری در گفت‌وگو با ایسنا درباره پرسش مهر رییس جمهور و ریشه‌یابی خشونت و راهکارهای کاهش آن، گفت: نیروی انتظامی همواره سعی کرده با انجام اقدامات پیشگیرانه‌ و در حقیقت با اولویت دادن اقدامات پیشگیرانه بر اقدامات انتظامی در این حوزه حرکت کند. پیشگیری اجتماعی جزو اولویت‌های اصلی ما در این زمینه است و ما هر چقدر که بتوانیم مردم و اقشار مختلف شهروندان را نسبت این پدیده، آسیب‌های اجتماعی و جرائمی که در کشور رخ می‌دهد توجیه کنیم می‌توانیم به توفیقات بیشتری دست پیدا کنیم.

فرمانده ناجا با بیان اینکه مردم باید با اقدامات آموزشی و پیشگیرانه خودشان بتوانند با این پدیده‌ها و جرائم مقابله کنند، گفت: البته در صورت لزوم پلیس نیز وارد عمل شده و اقدامات انتظامی را انجام خواهد داد اما قطعا با چنین آموزش‌هایی حتما جرائم کاهش پیدا خواهد کرد.
به گفته اشتری ، افراد هم به شکل شخصی و هم در محیط خانواده، محیط کار، مدارس، دانشگاه ها و مراکز تجمع نیروی انسانی می‌توانند تحت آموزش قرار گرفته و از این طریق جرائم نیز کاهش می‌یابد.

وی درباره اینکه آیا از طریق آموزش می‌توان خشونت را کاهش داد، به ایسنا گفت: بله، آموزش امر بسیار موثری است و آگاه‌سازی و اطلاع رسانی در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.

فرمانده ناجا تصریح کرد: خوشبختانه با اقداماتی که نیروی انتظامی انجام داده در بسیاری از جرائم به ویژه جرائم خشن شاهد کاهش بوده‌ایم.

اشتری با اشاره به اقدامات آموزشی ناجا در این زمینه افزود:‌ پلیس با حضور در مدارس وهم چنین از طریق ساخت انیمیشن‌ها و فیلم‌ها و سریال‌ها و… سعی دارد تا به شهروندان آموزش‌های لازم را ارائه دهد در این زمینه از ظرفیت رسانه‌ها نیز استفاده کرده‌ایم و حاصل آن کاهش جرائم بوده اشت، البته اقدامات انتظامی و عملیاتی نیز در زمان و وقت خود انجام شده و ماموران پلیس همواره در این زمینه نیز در آماده‌باش هستند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که پلیس بتواند با همکاری دیگر دستگاه‌ها و نهادهای مسئول گام‌های بیشتری در این زمینه بردارد.

 منبع: ایسنا 
خروج از نسخه موبایل