استارت‌آپی که بدون سرمایه موفق شد

موبنا – محمد صابریان، مدیر گروه “کارآفرین وب ” یکی از این مجموعه‌هایی است که کار جمعی می‌کنند؛ استارت آپی که بدون سرمایه وسرمایه‌گذار موفق شد. وی می‌گوید: زمانی که قصد راه‌اندازی کارآفرین وب را داشتم به این فکر می‌کردم که نیازمند یک تیم کارآمد با هدف مشترک هستم. کمی در دوستان و آشنایان جست‌وجو …

موبنا – محمد صابریان، مدیر گروه “کارآفرین وب ” یکی از این مجموعه‌هایی است که کار جمعی می‌کنند؛ استارت آپی که بدون سرمایه وسرمایه‌گذار موفق شد.

وی می‌گوید: زمانی که قصد راه‌اندازی کارآفرین وب را داشتم به این فکر می‌کردم که نیازمند یک تیم کارآمد با هدف مشترک هستم. کمی در دوستان و آشنایان جست‌وجو کردم و سعی کردم فکر خود را به آن‌ها انتقال بدهم اما اکثر آن‌ها به دلیل ترس از شکست حاضر به همکاری نبودند و می‌گفتند که برای ساخت یک مجموعه بدون شک نیازمند سرمایه‌ای کلان هستیم. تا اینکه مدیرعامل امروز کارآفرین وب را دیدم. خیلی ساده، فکر و شرایط را برایش توضیح دادم و او پس از یکی دو روز بررسی حاضر شد از شغل خود استعفا دهد و به این ترتیب و کسب و کار را رسما شروع کردیم. ستاره عاکف نیز مهندس نرم‌افزار است و در زمینه برنامه‌نویسی وب فعالیت داشت.
وی ادامه می‌دهد: با همفکری هم شروع به بازاریابی و انجام موارد طراحی سایت کردیم و پس از جذب پنج مشتری حالا زمان آن رسیده بود که افراد بیشتری به این تیم جوان اضافه شوند. رضا آیرملونژاد برنامه‌نویسی که شیمی خوانده و امروز سکان مدیریت طراحی وب‌سایت کارآفرین وب را به عهده دارد به کارآفرین وب پیوست و با آمدن او ارائه خدمات به مشتریان دقیق‌تر و تعداد مشتریان کارآفرین وب بیشتر شد٠
او می‌گوید در جلسات مختلفی که داشتیم همیشه جای پای هنر و خلاقیت را کمتر از برنامه‌نویسی می‌دیدیم . با بررسی‌هایی که از وب‌سایت‌های فارسی زبان و خارجی انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که جای خلاقیت و هنر در وب فارسی کم است به همین دلیل زمان پیوستن عضو خلاق و هنری مجموعه فرا رسیده بود.
محمد میرمحمدی، فارغ‌التحصیل رشته هنر و گرافیک و همچنین دانش آموخته رشته مهندسی نرم‌افزار از دیگر همکاران این گروه معتقد است: تلفیق بین هنر و برنامه‌نویسی می‌تواند تحولی بزرگ در وب فارسی باشد و تا به امروز سعی در ایجاد این محیط در طراحی وب‌سایت‌ها داشته‌ایم. با گسترش پروژه‌ها، افراد مختلفی به کارآفرین وب اضافه شدند.
وی ادامه می‌دهد: برای رشد و پیشبرد کارآفرین وب اشتباهات چشم‌گیری انجام دادیم که اگر پشتکار و خواسته خودمان نبود شاید امروز کارآفرین وب وجود نداشت.
از شروع کار “کارآفرین وب ” نزدیک به پنج سال می‌گذرد آن‌ها طراح وب‌سایت بیش از ۳۰۰ مجموعه و برند معتبر در کشور هستند.
صابریان می‌گوید: امروزه باید تمامی کسب و کارها پایگاه اختصاصی اینترنتی خود را داشته باشند؛ فرهنگ وب سایت داشتن نسبت به پنج سال پیش بالاتر رفته است.
وی توضیح می‌دهد: در بین مشتریان ما مشاغل مختلفی وجود دارد که پیش از این به صورت سنتی فعالیت می‌کردند و با رشد اینترنت و فضای مجازی در کشور رو به محیط مجازی آورده‌اند. از این دسته می‌توان به مجموعه‌های ثبت شرکت و ثبت برند، گالری طلا و جواهر، آژانس‌های هواپیمایی، شرکت‌های صنعتی، شرکت‌های بازرگانی و رستوران‌ها اشاره کرد.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا