Snake نوکیا نخستین بازی موبایلی تاریخ نبود

موبنا، رضا خواجه‌وند – رشد اصلی صنعت جهانی بازی‌های موبایلی طی ۵ سال گذشته صورت گرفت و شرکت‌های بزرگی چون EA، Gameloft و … باعث شدند این صنعت به جهانیان معرفی شود. اگرچه این روزها انواع مختلف بازی‌های گرافیکی و سه‌بعدی برای دستگاه‌های موبایلی عرضه می‌شود، ولی جالب است بدانید Snake نوکیا که در اصل …

موبنا، رضا خواجه‌وند – رشد اصلی صنعت جهانی بازی‌های موبایلی طی ۵ سال گذشته صورت گرفت و شرکت‌های بزرگی چون EA، Gameloft و … باعث شدند این صنعت به جهانیان معرفی شود.
اگرچه این روزها انواع مختلف بازی‌های گرافیکی و سه‌بعدی برای دستگاه‌های موبایلی عرضه می‌شود، ولی جالب است بدانید Snake نوکیا که در اصل یک مار کوچک بود و کاربر با فشار دادن کلیدهای سخت‌افزاری گوشی می‌بایست آن را به سمت نقطه‌های چشمک‌زن در نمایشگر هدایت می‌کرد تا طول این مار بیشتر شود، نخستین بازی عرضه شده در گوشی‌ها نبود.
nokia-snake-2
سه سال قبل از این اتفاق بازی Tetris در یک تلفن همراه با نام Hagenuk MT-2000 عرضه شد. این گوشی سال ۱۹۹۴ در یک شرکت دانمارکی ساخته شده بود و به خاطر کلیدهای نرمی که داشت بسیار مورد توجه قرار گرفت.
نکته جالب اینجاست که MT-2000 نخستین دستگاه موبایلی ساخته شده در جهان بود که آنتن داخلی داشت و همراه با این گوشی، نخستین بازی جهان با نام Tetris در سال ۱۹۹۴ میلادی به کاربران معرفی شد.
این نکته نیز قابل ملاحظه به نظر می‌رسد سال‌ها پیش از آنکه اپل به فکر تولید گوشی آیفون بیافتد، شرکت IBM همکاری‌هایی را با شرکت BellSouth آغاز کرده بود و بر اساس آن پروژه مشترکی تعریف شده بود که گوشی هوشمند ساخته شود. نتیجه این تلاش مشترک ساخت گوشی Simon Personal Communicator بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا