مجسمه‌سازی سخت و زیان‌آور است

موبنا – نگار نادری‌پور که تابستان امسال به‌عنوان نخستین زن هنرمند برای ریاست انجمن مجسمه‌سازان انتخاب شد، در گفت‌وگو با برنگار ما درباره‌ی برنامه‌هایش در این انجمن، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما برگزاری هفتمین بی‌ینال مجسمه‌سازی است. البته برای برگزاری این رویداد در دروه‌های قبل تلاش‌هایی شد، اما به‌دلیل وجود مشکلات و سوء‌تفاهم‌ها …

موبنا – نگار نادری‌پور که تابستان امسال به‌عنوان نخستین زن هنرمند برای ریاست انجمن مجسمه‌سازان انتخاب شد، در گفت‌وگو با برنگار ما درباره‌ی برنامه‌هایش در این انجمن، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما برگزاری هفتمین بی‌ینال مجسمه‌سازی است. البته برای برگزاری این رویداد در دروه‌های قبل تلاش‌هایی شد، اما به‌دلیل وجود مشکلات و سوء‌تفاهم‌ها به نتیجه نرسید. در جلسه‌ای که با مجید ملانوروزی (مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی و رییس موزه هنرهای معاصر) داشتیم، روی این موضوع تأکید شد که برپایی بی‌ینال را پیگیری کنیم و به سرانجام برسانیم.

او ادامه داد: برگزاری بی‌ینال زمان‌بر است و انتظار نداریم تا بهار سال آینده، این رویداد برگزار شود، اما شورای سیاست‌گذاری وارد کار می‌شود و قطعا بی‌ینال هفتم سال ۹۶ برگزار خواهد شد.

نادری‌پور همچنین به اهمیت برپایی بی‌ینال مجسمه‌سازی اشاره کرد و گفت: این رویداد برآیند جامعه‌ی هنری مجسمه‌سازان است. بی‌ینال به‌خاطر ذات مجسمه و تأثیر این هنر، موفق بوده و همه‌ی بی‌ینال‌های دوره‌های قبل رویدادهای قابل دفاعی بوده‌اند.

رییس هیات مدیره انجمن مجسمه‌سازان در بخش دیگری از سخنانش به پیگیری مطالبات اعضای انجمن در دوره‌ی جدید اشاره کرد و گفت: خیلی غم‌انگیز است مواردی که به‌عنوان مطالبات اعضا باید مورد توجه قرار می‌گرفتند، همچنان پیگیری شوند. هنوز از مجسمه‌سازان مالیات گرفته می‌شود که این خلاف قانون است و آن‌ها به صراحت از مالیات معاف شده‌اند. بحث بیمه هنرمندان هم از دیگر مواردی است که باید به آن توجه کرد. منظور از این بیمه، ابدا بیمه تکمیلی و بیمه‌های مشابه نیست، بلکه بیمه‌ای است که آن‌ها باید به‌خاطر کار تخصصی و هنرمندانه‌شان از آن برخوردار باشند.

نادری‌پور ادامه داد: مجسمه‌سازی یک شغل سخت و زیان‌آور است و حرفه‌ی ساده‌ای نیست. مطالبات هنرمندان در تمام دوره‌ها پیگیری شده و ما هم مثل بقیه به‌دنبال آن خواهیم بود.

این هنرمند همچنین به برگزاری رویدادهای هنری مشترک با هنرمندان دنیا اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر دنیا تعصبی روی مرزبندی‌ها و هنر ندارد و هنرمندان مجسمه‌ساز معمولا در این مورد پیش‌رو هستند. ما به‌دنبال برگزاری رویدادهای هنری مشترک با هنرمندان دنیا هستیم.

او در ادامه به بحث استقلال مالی انجمن اشاره کرد و گفت: نداشتن بودجه و استقلال مالی، انجمن‌ها را آزار می‌دهد. ما تصمیم داریم فراخوان‌هایی برای مجسمه‌سازی اعلام کنیم. انجمن علاوه بر این‌که مجری این کار خواهد بود، دو دستاورد مهم نیز از این طریق خواهد داشت؛ یکی این‌که رفتار حرفه‌ای با هنرمند می‌شود و انجمن به‌عنوان حافظ حقوق هنرمند، این نوع رفتار را به بقیه‌ی سازمان‌ها اشاعه می‌دهد. دوم این‌که درآمدی کسب می‌کند تا دست انجمن برای فعالیت‌هایش باز باشد.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا