نمونه ای نادر از کسب و کار کاملا خانوادگی در صنعت ساعت

موبنا – فرانسوی ها در صنعت ساعت حضور شایسته ای در بازارهیا جهانی دارند بویژه در بخش محصولات لوکس که سبک فرانسوی مشتریان زیادی را با خود همراه کرده است. برندهایی مانند کریستوف کلارت، ولبری، لوئی موینه، بل اند راس، لیپ و … هر کدام به نوعی اصالت فرانسوی دارند و البته جز برندهای اثرگذار …

موبنا – فرانسوی ها در صنعت ساعت حضور شایسته ای در بازارهیا جهانی دارند بویژه در بخش محصولات لوکس که سبک فرانسوی مشتریان زیادی را با خود همراه کرده است. برندهایی مانند کریستوف کلارت، ولبری، لوئی موینه، بل اند راس، لیپ و … هر کدام به نوعی اصالت فرانسوی دارند و البته جز برندهای اثرگذار در بازار کالاهای لوکس نیز محسوب می شوند.

اما برای امروز میشل هربلین را در نظر گرفته ایم که بیشتر محصولاتی با قیمت متوسط را روانه بازار می کند و شهرت زیادی را در این بخش از آن خود کرده است. داستان هربلین از سال ۱۹۴۷ میلادی در شهر …. آغاز شد. ناحیه ای که در قلب موهستان ژورا(سمت فرانسه) قرار دارد. این منطقه از قرن هجدهم منزلگاه استادکاران صنعت ساعت بوده است هم در سمت فرانسه و هم در سمت سوئیس.

در سال ۱۹۴۷ هربلین کمپانی شحصی خود را در سطحی محدود راه اندازی کرد. تولید ساعت های بسیار باکیفیت در دستور کار وی قرار داشت. هربلین در این دوران تمام خلاقیت و هنر خود را بکار گرفت تا محصولاتی کم نقص را تولید کند.

در سال ۱۹۷۲ ژان کلود فرزند میشل هربیلن به این کسب و کار پیوست. اندیشه ها و روح جوانی متاثر از حضور ژان کلود به محصولات تولیدی کمپانی راه یافت. در این زمان میشل ترجیح داد تا تمام امور را به فرزندش منتقل کند. در این زمان بود که تلاش های جدی در کمپانی برای جهانی سازی برند میشل هربلین و صادارت آن به تمام بازارهای هدف در دستور کار قرار گرفت.

نوشته های مشابه

هم اکنون این کسب و کار خانوادگی تحت نظر ژان کلود و برادر کوچکترش پی یر میشل اداره می شود. هم اکنون نسل سوم خانواده هربلین نیز وارد کمپانی شده اند تا کسب و کار خانوادگی تمام عیاری را به نمایش گذاشته باشند. به همین دلیل هربلین را باید یکی از مستقل ترین برندهای صنعت ساعت سازی جهان دانست که کمترمی توان نمونه ای مانند آن مشاهده کرد.

چنانچه تاریخچه برندهای مطرح دنیای ساعت و تغییرات مدیریتی که طی سال های فعالیت خود داشته اند را مورد بررسی قرار دهیم با تعداد متعددی از واگذاری ها، انتقال ها و رویکردهای جدید در آنها مواجه خواهیم شد و این همان چیزی است که در رابطه با هربلین به هیچ عنوان روی نداده است!

هربلین ها سالانه بالغ بر ۱۵ هزار ساعت تولیید می کنند که محصولاتی از ۲۵۰ تا ۱۰۰۰ پوند را شامل می شوند. در فرانسه این برند سلطان بازار ساعت های میان رده به شمار می رود. در انگلیس، ایرلند فروش بسیار قدرتمندی دارد. در خاورمیانه نیز به خوبی بازاریابی می شود و در مجموع همه چیز بر مسیری روشن در حرکت است.

محصولات هربلین در فرانسه طراحی و تولید می شوند. موتور تمام ساعت های هربلین سوئیسی هستند و در تبلیغات خود همواره به این جمله اشاره می کند: قلب سوئیسی، روح فرانسوی.

 منبع: پول نیوز| نویسنده: مازیار دانیالی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا