عجیب‌ترین آسیب‌دیدگی‌های دنیای فوتبال

موبنا – داگلاس که پیشتر در بارسلونا بازی می‌کرد و اکنون در اسپورتینگ خیخون توپ می‌زند، هنگام بازگشت به خیخون دچار گرفتگی عضله لگن شد. دلیل این آسیب‌دیدگی‌ بد خوابیدن بوده است. آسیب‌های  این‌چنینی غیر معمول و قابل توجه هستند اما در جهان فوتبال چنین آسیب‌دیدگی‌هایی وجود داشته و حتی باعث شده است که بازیکنی به این خاطر تورنمنت …

موبنا – داگلاس که پیشتر در بارسلونا بازی می‌کرد و اکنون در اسپورتینگ خیخون توپ می‌زند، هنگام بازگشت به خیخون دچار گرفتگی عضله لگن شد. دلیل این آسیب‌دیدگی‌ بد خوابیدن بوده است. آسیب‌های  این‌چنینی غیر معمول و قابل توجه هستند اما در جهان فوتبال چنین آسیب‌دیدگی‌هایی وجود داشته و حتی باعث شده است که بازیکنی به این خاطر تورنمنت مهمی را از دست بدهند. در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌شود.

اور بانگا

این بازیکن آرژانتینی هنگامی که می خواست اتومبیل خود را با پایش در پمپ بنزین متوقف کند دچار شکستگی زانو شد. بانگا ترمز دستی را به خوبی در جایش قرار نداده بود و این موضوع باعث شد اتومبیلش بدون این که کسی داخلش باشد، شروع به حرکت کند. بازیکن آرژانتینی تلاش کرد با پایش آن را متوقف کند که در نهایت  منجر به آسیب‌دیدگی‌اش شد.

سانتیاگو کانیسارس

تاندون یکی از انگشت‌های پای این دروازه‌بان به علت این که می خواست مانع از افتادن بطری عطرش در حمام شود، پاره شد. با این اتفاق، دروازه‌بان پیشین والنسیا جام جهانی ۲۰۰۲ کره و ژاپن را از دست داد.

الساندرو نستا

مدافع ایتالیایی یکی از تاندون‌های مچ دستش هنگام بازی پلی استیشن پاره شد. مدافع میلان مجبور شد مچ دستش را جراحی کند و یک ماه از میادین دور بماند.

کارلو کودیچینی

دروازه‌بان پیشین لاتزیو و چلسی دچار آسیب‌دیدگی‌ شدیدی از ناحیه زانو شد. علت این اتفاق، سگش بود. کارلو روزی که با سگش برای پیاده‌روی رفته بود، هنگام دویدن ضربه محکمی به پایش خورد. این ضربه باعث افتادن دروازه‌بان پیشین چلسی و با آسیب‌دیدگی‌ زانویش همراه شد.

دیوید بتی

بازیکن پیشین لیدزیونایتد روزی در خانه  با عصبانیت فرزندش روبرو شد، پسرش سه چرخه‌اش را به سمت او پرتاب کرد. این اتفاق باعث شد او تاندون آشیل پایش پاره شود و چند ماه از میادین به دور بماند.

مارتین پالرمو

این مهاجم آرژانتینی هنگامی که در ویارئال حضور داشت، استخوان نازک نی‌اش شکست. پالرمو پس از گل به سمت جایگاه تماشاگران رفت و با نزدیک شدنش به این بخش، هواداران به سوی او آمدند که این کار باعث واژگون شدن فنس شد. فنس روی پای بازیکن آرژانتینی افتاد و او به شدت آسیب دید.

نری پومپیدو

بازیکن آرژانتینی که در رئال بتیس نیز بازی کرده است، هنگام تمرین یکی از انگشت‌های دستش آسیب دید. در جریان تمرین هنگام پریدن، دستش به تیر دروازه خورد و حلقه ازدواجش به تور گیر کرد. همین اتفاق باعث آسیب دیدگی وی شد. او در نهایت مجبور شد انگشتش را جراحی کند.

پائولو دیگو

دیگو هنگامی که در تیم سروت بازی می‌کرد، پس از به ثمر رساندن گل از روی فنس بالا رفت تا گلش را با هواداران جشن بگیرد. هنگام پایین آمدن، حلقه ازدواجش به فنس گیر کرد و همچون پومپیدو با آسیب‌دیدگی‌ انگشت دست روبرو شد. او همچنین به خاطر این حرکت، کارت زرد دریافت کرد.

ریچارد رایت

دروازه‌بان پیشین اورتون بازی برابر چلسی را به صورت عجیبی از دست داد. هنگام ورود به زمین توجهش به نوشته‌ای با این مضمون «روی چمن راه نروید» جلب شد. سپس تعادلش را از دست داد، زمین خورد و آسیب دید.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا