لپ تاپ جدید ایسوس از راه رسید

موبنا – در ماه آگوست گذشته، ایسوس تعدادی لپ تاپ مخصوص بازی را که از کارت گرافیک قدرتمند Nvidia GeForce GTX 10 بهره می برند، معرفی کرد. یکی از این لپ تاپ ها Strix GL502VM بود که از تراشه گرافیکی GTX 1060، صفحه نمایش ۱۵٫۶ اینچ و به انتخاب کاربران یکی از پردازنده های Core …

موبنا – در ماه آگوست گذشته، ایسوس تعدادی لپ تاپ مخصوص بازی را که از کارت گرافیک قدرتمند Nvidia GeForce GTX 10 بهره می برند، معرفی کرد. یکی از این لپ تاپ ها Strix GL502VM بود که از تراشه گرافیکی GTX 1060، صفحه نمایش ۱۵٫۶ اینچ و به انتخاب کاربران یکی از پردازنده های Core i5-6300HQ یا Core i7-6700HQ اینتل بهره می برد. ظاهرا از این لپ تاپ یک مدل ۱۷٫۳ اینچی هم به نام Strix GL702VM وجود دارد که فروش آن از ۲۳ سپتامبر آغاز خواهد شد.

مدل Strix GL702VM بسیار شبیه به مدل ۱۵٫۶ اینچی است، با این تفاوت که به جای ۱ شیار کارت حافظه از دوتا بهره می برد و امکان افزایش ظرفیت را تا ۳۲ گیگابایت فراهم می کند. به نظر می رسد لپ تاپ کوچک تر تنها تا ۱۶ گیگابایت را پشتیبانی می کند، و این در حالی است که حافظه آن به صورت پیش فرض ۸ گیگابایت می باشد.
oie_r5ylf5n5g3lc-760x400

هر دو لپ تاپ همراه با ورودی هایی برای میکروفون و هدفون، یک پورت USB 3.1 نوع C، سه پورت USB 3.0، یک پورت اترنت برای شبکه های سیمی، خروجی HDMI و جک مینی DisplayPort همراه هستند. این دو لپ تاپ هم چنین دارای یک مدل پردازنده و یک مدل کارت گرافیک اختصاصی GTX 1060 با ۶ گیگابایت حافظه تصویری GDDR5 هستند. هر چند GL502VM یک مدل با ۳ گیگابایت حافظه تصویری نیز دارد.

آن چه که در مورد هر دو لپ تاپ عالی می باشد این است که صفحه نمایش هر دو مدل از تکنولوژی Nvidia G-Sync پشتیبانی می کند. این تکنولوژی این گونه کار می کند که نرخ تازه سازی (رفرش) صفحه نمایش با نرخ فریم خروجی از تراشه گرافیکی GTX 1060 همگام سازی خواهد شد.

سیستم خنک کننده شامل یک ماژول سه گانه حرارتی از جنس مس است، که شامل دو لوله انتقال حرارت و سه فن می باشد. یک فن در هر دو طرف لپ تاپ وجود دارد که گرمای جمع آوری شده توسط لوله های حرارتی را به بیرون هدایت می کند. هم چنین یک فن نیز در زیر کارت گرافیک نصب شده است تا مطمئن شود تراشه گرافیکی به خوبی کار می کند. اندازه دو فن اصلی ۷ میلی متر و اندازه فنی که در زیر کارت گرافیک قرار دارد تنها ۴ میلی متر است.

از نظر سیستم اتصالات، GL702VM شامل دو باند از شبکه های بی سیم AC می باشد، اما مشخصات محصول به قابلیت اتصال به صورت بلوتوث اشاره نمی کند. با این حال، لیست GL502VM نشان می دهد که این لپ تاپ مجهزتر است و دارای بلوتوث ۴٫۰ و گزینه هایی برای اتصال بی سیم N و یا اتصال بی سیم AC می باشد.

STRIX GL702VM جدید، نازک و سبک وزن است، به طوری که فقط ۰٫۹۷۲ اینچ ضخامت و تنها شش پوند وزن دارد. صفحه نمایش این لپ تاپ دارای ۱۷ میلی متر ضخامت در بالا و پایین و ۱۳ میلی متر در سمت چپ و راست است، که نشان می دهد ایسوس قصد دارد تا به جای قاب اضافی و بی فایده، صفحه نمایش بیشتری را در اختیار کاربران قرار دهد.

هم چون مدل کوچک تر، GL702VM هم دارای یک وب کم اچ دی، یک کارت خوان SD، و یک صفحه کلید دارای نور پس زمینه می باشد که برای بازی های کامپیوتری در نظر گرفته شده است. این لپ تاپ را می توان به صورت اینترنتی و از سایت های معتبری مانند آمازون به قیمت ۱۴۰۰ دلار و کانفیگ پردازنده Core i7-6700HQ کمپانی اینتل، ۱۶ گیگابایت حافظه سیستم و ۱ ترابایت هارد دیسک خریداری نمود.

آن چه مسلم است این لپ تاپ و مدل کوچک تر آن، هر دو لپ تاپ های قدرتمندی هستند و می تواند توجه خوره های بازی را به خود جلب کنند. البته ایسوس پیش از این قول داده بود تا خط تولید لپ تاپ هایی را راه اندازی خواهد کرد که ممکن است دنیای لپ تاپ های مخصوص بازی را متحول کند. ما هم منتظر می مانیم تا ببینیم آیا ایسوس به این قول خود عمل خواهد کرد یا خیر.

 منبع: کلیک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا