گوگل چطور برای هیلاری رای جمع می‌کند؟

موبنا – با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا بازار رقابت‌ها و تبلیغات داوطلبین روز به روز داغ‌تر می شود. سازمان‌ها و قدرت‌های سایبری نیز هرکدام تلاششان را می کنند تا باتوجه به قدرت خود مخاطبانشان را به کاندیدای مورد نظر خود سوق دهند. تفاوت فاحش جملات پیشنهادی گوگل در جستجوی عبارت «Hillary …

موبنا – با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا بازار رقابت‌ها و تبلیغات داوطلبین روز به روز داغ‌تر می شود. سازمان‌ها و قدرت‌های سایبری نیز هرکدام تلاششان را می کنند تا باتوجه به قدرت خود مخاطبانشان را به کاندیدای مورد نظر خود سوق دهند.

تفاوت فاحش جملات پیشنهادی گوگل در جستجوی عبارت «Hillary Clinton is» با سایر رقبای خود مانند Yahoo و Bingابهامات زیادی را مطرح کرده است که سوژه رسانه‌ها شد.

گوگل چطور برای هیلاری رای جمع می‌کند؟

تصویری که ویکی‌لیکس برای این ادعا منتشر کرد

اگر عبارت «Hillary Clinton is» را در موتور جستجوی گوگل سرچ کنید با کلماتی مثل « wining» و «awesome» در ادامه روبرو خواهید شد که به ترتیب به معنای «برنده» و « عالی» هستند. البته این موضوع در روزهای اخیر به علت بیماری خانم کلینتون تغییر هم کرده است و واژه «dead» اضافه شده است. در حالت عادی این موضوع نشان می‌دهد که کاربران فضای مجازی به خصوص کاربران گوگل دوست دارند خانم کلینتون برنده این رقابت نفسگیر باشد.

گوگل چطور برای هیلاری رای جمع می‌کند؟

تصویر جستجوی ما در گوگل

اما این بار موتور جستجوی Yahoo را برای خانم کاندیدا انتخاب کنید. تا با کلماتی مثل شیطان، بیمار، دروغگو، قاتل، پوچ، فاسد و ضد مسیحیت و چاق روبرو شوید.

گوگل چطور برای هیلاری رای جمع می‌کند؟

تصویر جستجوی ما در یاهو

حالا سراغ موتور جستجوی Bing بروید تا بیشتر جستجوها را مشاهده کنید. در این موتور جستجو نیز کلمات منفی پشت سر نام خانم کاندیدا قطار می شود تا او را به قاتل، شیطان، مریض و حریص متهم کنند.

گوگل چطور برای هیلاری رای جمع می‌کند؟

تصویر جستجوی ما در سایت بینگ

 منبع: مجله مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا