Galaxy Note 7 و آیفون ۷ Plus: کدام یک هنگام سقوط مقاوم‌ترند؟

موبنا، رضا خواجه‌وند – سامسونگ پیش از این برای فروش دو گوشی Galaxy S7 و Galaxy S7 edge موفقیت‌های فراوانی را به نام خود ثبت کرد که البته مشکل باتری و آتش‌سوزی در Galaxy Note 7 باعث شد این شرکت کره‌ای برای جمع‌آوری محصول مذکور و تعمیر آن بیش از ۱٫۵ میلیارد دلار هزینه کند.

مهم‌ترین رقیب این فبلت کره‌ای آخرین مدل از محصول اپل به نام آیفون ۷ Plus است که در قسمت پشت دو لنز مجزای دوربین را شامل می‌شود، کلید اصلی آن فناوری ۳D Touch دارد و جک استاندارد ۳٫۵ میلیمتری مخصوص هدفون در آن حذف شده است.

کارشناسان در آخرین بررسی‌های خود روی هر دو گوشی مذکور آزمایش سقوط را انجام دادند. برای این کار از یک دستگاه ویژه استفاده شد و هر دو گوشی از فاصله یک متری رها شدند. این آزمایش به‌گونی‌ای صورت گرفت که گوشی‌ها از قسمت پشت، جلو، پایین و اطراف به سمت زمین سقوط کردند.

زمانی که آخرین سقوط هم صورت گرفت، امکان استفاده از هر دو دستگاه برای برقراری تماس همچنان فراهم بود و این مسئله مقاومت و توانایی آنها را نشان داد.

زمانی که آیفون ۷ Plus از قسمت پشت با زمین برخورد کرد، بدنه آن اندکی آسیب دید که البته شکل ظاهری خود را از دست نداده بود. در مقابل فبلت Galaxy Note 7 پس از سقوط از ناحیه پایین و گوشه‌ها آسیب دید. گوشی کره‌ای با رنگ مشکی پس از برخورد بیشتر شکل ظاهری خود را از دست داد و البته هنگام سقوط از ناحیه پشت با مشکل بیشتری مواجه شد.

لازم به ذکر است Galaxy Note 7 سامسونگ پس از ۵۰ بار سقوط از ناحیه نمایشگر همچنان قابلیت برقراری تماس را داشت و در مقابل گوشی آیفون ۷ Plus پس از ۱۰ بار سقوط از کار افتاد.

خروج از نسخه موبایل