دوست تلگرامی با رویای زندگی در خارج زن متاهل را فریب داد

موبنا – در تاریخ ۱۵ شهریور ماه امسال فردی با مراجعه به کلانتري ۱۶۹ مشیریه به مأموران اعلام کرد: همسرم به نام لیلا . س ۲۵ ساله به قصد خرید از منزل خارج شد اما پس از گذشت دو ساعت ، از طریق ارسال پيامکي از من درخواست کمک کرد که بلافاصله با گوشی تلفن …

موبنا – در تاریخ ۱۵ شهریور ماه امسال فردی با مراجعه به کلانتري ۱۶۹ مشیریه به مأموران اعلام کرد: همسرم به نام لیلا . س ۲۵ ساله به قصد خرید از منزل خارج شد اما پس از گذشت دو ساعت ، از طریق ارسال پيامکي از من درخواست کمک کرد که بلافاصله با گوشی تلفن همراهش تماس گرفتم اما از آن زمان تاکنون گوشي او خاموش است . با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع فقدان افراد و با دستور قضایی کشیک دادسرای جنایی تهران ، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

همزمان با ارجاع پرونده به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، شاکی پرونده با مراجعه به اداره یازدهم و نشان دادن پیامکی به کارآگاهان ، گفت: فرد یا افرادی پس از گذشت مدت کوتاهی از زمان خاموش شدن گوشی تلفن همراه همسرم ، پيامکي را از طریق گوشی همسرم به برادرِ وی ارسال کردند که در آن پیامک عنوان شده بود که همسرم توسط آنها به قتل رسیده و جسد وی را نیز در بیابان های اطراف بهشت زهرا رها کرده اند .

با توجه به پیامک ارسال شده مبنی بر ارتکاب جنایت و رها کردن جسد فقدانی در بیابان های اطراف بهشت زهرا ، هماهنگی های لازم در این خصوص انجام و تیمی از کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی به همراه دیگر عوامل انتظامی به جستجوی دقیق منطقه پرداختند اما نه جسد متعلق به زنی با مشخصات فقدانی در این منطقه کشف شد و نه سابقه ای در این خصوص در سوابق موجود در سیستم جامع پلیس آگاهی به دست آمد.

در ادامه رسیدگی به پرونده ، کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ اطلاع پیدا کردند که خانمی با مشخصات فقدانی ضمن مراجعه به مراجع انتظامی در شهرستان ارومیه ، خودش را به پلیس معرفی کرده است ؛ بلافاصله هماهنگی های لازم انجام ، تیمی از کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به شهرستان ارومیه اعزام و پس از احراز هویت کاملِ فقدانی ، این خانم جوان به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد .

نوشته های مشابه

فقدانی پرونده پس از حضور در اداره یازدهم پلیس آگاهی ، در اظهارات اولیه مدعی ربوده شدن خود توسط افرادی ناشناس شد اما در ادامه تحقیقات مجبور به بیان حقیقت شد و گفت که که هیچگونه آدم ربایی در کار نبوده و تنها قصد داشته تا با این ترفند از کشور خارج شود و کسی نیز پیگیر سرنوشت او نباشد.
این زن جوان در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : حدوده سه ماه پیش از طریق شکبه اجتماعی تلگرام با فردی آشنا شدم که گمان می کردم خانم جوانی به نام مژگان است و در پروفایلش هم تصویر یک خانم جوان قرار داشت ؛ پس از گذشت مدت کوتاهی از آغاز آشنایی من و مژگان ، وی پیشنهاد خروج از ایران را برایم مطرح کرد و مدعی شد که حاضر است تا از طریق دوستان و بستگانش مرا به صورت غیرقانونی به ترکیه بفرستد، از آن زمان به بعد ، موضوع پیام های ما دو نفر تماما بر سر همین موضوع و شرایط مناسب زندگی در آنجا بود تا نهایتا با تشویق مژگان تصمیم گرفتم تا با کمک وی از کشور خارج شدهو به ترکیه بروم. من هم با سه میلیون تومان پولی که در خانه وجود داشت ، از خانه خارج و با اتوبوس به ارومیه رفتم ، مژگان در پیام های تلگرامی اش گفته بود که در ترمینال به دنبالم خواهد آمد اما بر خلاف انتظار ، در مقابل ورودی ترمینال مردی حدودا ۴۰ ساله با یک دستگاه خودرو شخصی به سراغم آمد و مدعی شد که از طرف مژگان آمده است . بسیار ترسیده بودم و به همین علت زمانیکه این شخص قصد داشت تا مرا سوار ماشین خود کند، به سرعت از دستش فرار کرده و از محل متواری شدم اما در زمان فرار از دست این شخص ، کیف حاوی گوشی تلفن همراه ، مدارک شناسایی و تمامی پول هایم نزد او باقی ماند ؛ هیچ آشنایی در آن شهر نداشتم تا سرانجام پس از گذشت یک روز بلاتکلیفی تصمیم گرفتم تا به پلیس مراجعه کنم.
بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه حمید مکرم ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، درباره این پرونده گفت : تحقیقات تکمیلی در خصوص این پرونده در دستور کار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است .

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا