مقام سوم کشتی کارگری ایران در مسابقات جهانی ترکیه

موبنا -هفتمین دوره مسابقات جهانی کشتی سنتی آبا که از ۲۶ شهریورماه در شهر “هاتای” ترکیه در جریان بود شب گذشته با کسب مقام سومی کشتی گیران کارگر جمهوری اسلامی ایران به پایان رسید. در این مسابقات ترکیه ۴۲ و قزاقستان ۳۷ امتیاز اول و دوم شدند، تیم ایران هم که با پنج کشتی گیر …

موبنا -هفتمین دوره مسابقات جهانی کشتی سنتی آبا که از ۲۶ شهریورماه در شهر “هاتای” ترکیه در جریان بود شب گذشته با کسب مقام سومی کشتی گیران کارگر جمهوری اسلامی ایران به پایان رسید.
57344068

در این مسابقات ترکیه ۴۲ و قزاقستان ۳۷ امتیاز اول و دوم شدند، تیم ایران هم که با پنج کشتی گیر در این مسابقات شرکت داشت با ۳۶ امتیاز (یک مدال طلا ، یک مدال نقره، یک مدال برنز) در جای سوم قرار گرفت.

این رقابت‌ها در پنج وزن (۶۰، ۷۰، ۸۰، ۹۰ و +۹۰ کیلو) برگزار که در وزن ۶۰ کیلوگرم مهدی علمی از ایران بعد از غلبه بر کشتی گیرانی از کشورهای روسیه، ترکیه، رومانی، مغولستان؛ در فینال مقابل حریف دیگری از کشور میزبان شکست خورد و مدال نقره را به دست آورد.

در وزن ۷۰ کیلوگرم؛ ابراهیم ولیان با غلبه بر کشتی گیرانی از رومانی، ترکیه، روسیه، قزاقستان، ازبکستان به فینال رفت و در این دیدار هم دیگر کشتی گیر ترک را شکست داد و مدال طلا را بر گردن آویزد.
ابراهیم ولیان توانست با کشتی‌های فنی خود در این رقابت ها، مقام فنی ترین کشتی گیر را نیز کسب کند.

در وزن ۸۰ کیلوگرم؛ هادی قدیمی بعد از غلبه بر کشتی گیرانی از روسیه و رومانی، در کشتی سوم مغلوب کشتی گیری از کشور میزبان شد و از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۹۰ کیلوگرم؛ علیرضا جهانیان در کشتی اول خود مغلوب کشتی گیر ترکیه ای شد و با رسیدن این حریف به فینال، وی در شانس مجدد با شکست کشتی گیرانی از قزاقستان، ازبکستان، قرقیزستان و ترکیه میزبان مدال برنز این رقابت ها را بدست آورد.

در ۹۰ کیلوگرم؛ مهران حسن زاده در کشتی اول خود با آسیب دیدگی مواجه و از ادامه راه باز ماند.

سید هادی عربی سرپرست و جواد شیرانی به عنوان نماینده فدراسیون ورزش کارگری این تیم را در ترکیه همراهی می کردند.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا