فروش کتاب و لوازم التحریر توسط معلمان ممنوع است

موبنا – اکبر چیت ساز با بیان اینکه تا زمانی که خود را باور نکنیم، نمی‌توانیم کاری را از پیش ببریم، اظهار کرد: وضعیت لوازم التحریر کشور در سال جاری بسیار مناسب بوده و تمام واحدهای صنفی آماده خدمات‌رسانی به دانش آموزان استان هستند. وی با گلایه از اداره آموزش و پرورش از این بابت …

موبنا – اکبر چیت ساز با بیان اینکه تا زمانی که خود را باور نکنیم، نمی‌توانیم کاری را از پیش ببریم، اظهار کرد: وضعیت لوازم التحریر کشور در سال جاری بسیار مناسب بوده و تمام واحدهای صنفی آماده خدمات‌رسانی به دانش آموزان استان هستند.

وی با گلایه از اداره آموزش و پرورش از این بابت که برخی معلمان از مهدکودک تا دبیرستان کتاب و لوازم التحریر به فروش می‌رسانند، افزود: جلساتی را با مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان داشته‌ایم که منجر به صدور بخشنامه در رابطه با ممنوع بودن فروش کتاب و لوازم التحریر از سه سال قبل شد، اما متاسفانه کماکان این موضوع در مدارس مشاهده می‌شود.

رییس اتحادیه کتاب و لوازم التحریر فروش اصفهان اضافه کرد: این موضوع حق الناس است؛ یک کتابفروشی که ۱۰ ماه بیکار بوده و در این دو ماه می‌تواند به درآمد برسد، حق او توسط تعدادی از معلمان ضایع می‌شود.

چیت ساز خاطرنشان کرد: از معلمان خواهش می‌کنم که به دانش آموزان اجبار نکنند که از چه برندی برای لوازم التحریر خرید کنند، زیرا معمولا برند خارجی را توصیه می‌کنند. به عنوان نمونه اگر یک مدادرنگی خارجی ۱۵ هزار تومان قیمت داشته باشد، مدادرنگی ایرانی با همان کیفیت پنج هزار تومان خواهد بود. خرید لوازم التحریر کمکی است که به تولید داخل و کارگر ایرانی می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال جاری افزایش قیمتی در بخش لوازم التحریر نداشته‌ایم، ادامه داد: ۸۵۰ واحد صنفی پروانه‌دار زیرمجموعه اتحادیه شامل تایپ و تکثیر، صحافی، کتابفروشی و لوازم التحریر و پنل‌های ماشین‌های اداری در اصفهان وجود دارد که از این تعداد ۳۵۰ واحد صنفی کتابفروشی و لوازم التحریر هستند.

رییس اتحادیه کتاب و لوازم التحریر فروش اصفهان خاطر نشان کرد: مصرف کنندگان از واحدهای صنفی مجاز خریداری کنند. هم‌چنین حدود ۱۱۰ واحد صنفی نیز در دست اقدام برای تهیه پروانه هستند.

چیت ساز، با تاکید بر اینکه استفاده از تولید داخلی باید توسط رسانه‌ها فرهنگ سازی شود، گفت: حدود ۷۰ درصد دفاتر ایران که به کشورهای دیگر مانند افغانستان، عراق و کشورهای عربی صادر می‌شود، در اصفهان تولید می‌شود.

وی به مساله قاچاق اشاره و اظهار کرد: در این زمینه به واحدهای صنفی اعلام شده است تا اجناس دارای فاکتور و اجناسی که تردیدی در قاچاق بودن آن نیست، خریداری کنند. واحدهای صنفی لوازم التحریر و کتابفروشی، از اصناف فرهنگی محسوب می‌شوند و همواره تلاش می‌کنند در چارچوب قانون حرکت کنند.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا