باشگاه استقلال و پرسپولیس مالیات خود را نمی‌پردازند

موبنا – حسین بنی‌صفار درباره موضوع بسته شدن حساب‌های باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال به دلیل بدهی مالیاتی اظهار کرد: باشگاه پرسپولیس و استقلال به سازمان امور مالیاتی بدهی مالیاتی دارند و طبق قانون بخشی از بدهی مالیاتی آن‌ها از حساب برداشته شده است و چون مبلغ موجود در حساب‌های آن‌ها کمتر از بدهی آن‌ها به …

موبنا – حسین بنی‌صفار درباره موضوع بسته شدن حساب‌های باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال به دلیل بدهی مالیاتی اظهار کرد: باشگاه پرسپولیس و استقلال به سازمان امور مالیاتی بدهی مالیاتی دارند و طبق قانون بخشی از بدهی مالیاتی آن‌ها از حساب برداشته شده است و چون مبلغ موجود در حساب‌های آن‌ها کمتر از بدهی آن‌ها به سازمان بود حساب‌های آن‌ها بسته شده است.

وی ادامه داد: اکنون نیز اگر پول به حساب این باشگاه‌های بیاید باقی بدهی آن‌ها به سازمان امور مالیاتی از حسابشان کسر خواهد شد.

رئیس سازمان امور مالیاتی استان تهران در پاسخ به این سوال که همکاری این دو باشگاه با سازمان امور مالیاتی چگونه است بیان کرد: طبیعتاً اگر همکاری می‌کردند بدهی آن‌ها باقی نمی‌ماند، آنقدر که سازمان مجبور بشود حساب‌هایشان را ببندد ولی به هر حال ما طبق قانون اقدامات اجرایی خود را ادامه می‌دهیم تا بدهی‌های آن‌ها به سازمان پرداخت شود.

وی ضمن امتناع از اعلام میزان بدهی‌های مالیاتی باشگاه پرسپولیس و استقلال به سازمان امور مالیاتی اظهار کرد: اگر طی ۱۵ تا ۲۰ روز آینده مدیران این دو باشگاه برای تعیین تکلیف بدهی‌های خود مراجعه نکنند، سایر پروسه‌های قانونی طی خواهد شد و مطالبات دولت از آن‌ها به صورت ریز اعلام خواهد شد تا طرفدارانشان بدانند علیرغم کمک‌های صورت گرفته، این باشگاه‌ها حقوق دولت را پرداخت نمی‌کنند.

وی ادامه داد: همچنین اقدامات اجرایی سازمان امور مالیاتی ادامه خواهد داشت؛ به این ترتیب که در وهله اول حساب‌هایشان بسته شده و در وهله دوم مدیران آن‌ها ممنوع‌الخروج خواهند شد. در نظر داشته باشید سازمان امور مالیاتی طبق قانون اختیار بازداشت را هم برای وصول مطالبات دولت دارد.

او در پاسخ به این سوال که آیا به باشگاه استقلال و پرسپولیس پس از بسته شدن حساب‌هایشان واکنش خاصی نشان داده‌اند یا خیر بیان کرد: این دو باشگاه تاکنون واکنش نشان نداده‌اند و پس از آنکه ما مبالغی را از حساب‌هایشان برداشت کردیم و آن را بستیم نیز اقدامی نکرده‌اند، چرا که خود می‌دانند که بدهکارند ولی ما نیز سایر عملیات اجرایی را در صورت امتناع آن‌ها از تعیین تکلیف بدهی‌های مالیاتی خود طی مدت زمان تعیین شده پیگیری خواهیم کرد.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا