آلایندگی دیزلی ۳۰ میلیون خودرو در اتحادیه اروپا

موبنا – فولکس واگن در سپتامبر سال ۲۰۱۵ اقرار کرد که در بیش از ۱۱ میلیون خودروی دیزلی نرم افزاری نصب کرده که به قبولی این خودروها در تستهای آلایندگی کمک می‌کند. گریگ آرچر، مدیر بخش خودروی پاک این گروه که در بلژیک مستقر است، به خبرگزاری فرانسه گفت: یک سال پس از اینکه تقلب …

موبنا – فولکس واگن در سپتامبر سال ۲۰۱۵ اقرار کرد که در بیش از ۱۱ میلیون خودروی دیزلی نرم افزاری نصب کرده که به قبولی این خودروها در تستهای آلایندگی کمک می‌کند.

گریگ آرچر، مدیر بخش خودروی پاک این گروه که در بلژیک مستقر است، به خبرگزاری فرانسه گفت: یک سال پس از اینکه تقلب فولکس واگن در آمریکا برملا شد، همه خودروسازان با اغماض دولتهای اروپایی، به فروش خودروهای دیزلی آلاینده ادامه می دهند.

طبق یافته‌های این گروه، حتی یک برند هم استانداردهای آلایندگی را در شرایط واقعی رعایت نمی کند و خودروهای دیزلی فیات و سوزوکی ۱۵ برابر سطح مجاز اکسید نیتروژن منتشر می کنند.

اکسید نیتروژن عامل بیماریهای تنفسی و قلبی شناخته شده است. آژانس محیط زیست اروپا در گزارشی در سال ۲۰۱۵ اعلام کرد اکسید نیتروژن عامل حدود ۷۲ هزار مورد مرگ نابهنگام در اروپاست.

نوشته های مشابه

خودروهای یورو ۶ فولکس واگن که پس از سال ۲۰۱۵ مطابق با استانداردهای آلایندگی اتحادیه اروپا فروخته شده اند، حداقل آلایندگی را داشتند اما حدود دو برابر استاندارد رسمی مواد آلاینده منتشر کردند.

از هر پنج خودروی یورو ۵ که بین سال ۲۰۱۰ تا سال ۲۰۱۴ فروخته شدند، چهار دستگاه مطابق استانداردهای آلایندگی نبوده و سه برابر سقف مجاز آلایندگی داشتند.

این تحقیقات از اطلاعات تستهای آلایندگی حدود ۲۳۰ خودروی دیزلی که توسط دولتهای ایتالیا، فرانسه و انگلیس تهیه و منتشر شده اند، بهره برده است.

بر اساس این گزارش، فرانسه تنها کشوری بوده که بیشترین شمار خودروهای آلاینده را در جاده داشته و ۵.۵ میلیون خودرو در این کشور مطابق استانداردهای آلایندگی نبوده اند و پس از این کشور، آلمان با ۵.۳ میلیون خودرو، انگلیس با ۴.۳ میلیون خودرو و ایتالیا با ۳.۱ میلیون خودروی آلاینده قرار دارند.

گروه مردمی حمل و نقل و محیط زیست خواستار فراخوان همه خودروهای دیزلی و تاسیس دیده بان اروپایی به منظور متوقف کردن حمایت کشورهای اروپایی از خودروسازان ملی شده است.

 منبع: ایسنا 

دکمه بازگشت به بالا