نگاهی به عواقب شک‌های خانه برانداز

موبنا – جاوید ثمودی در مورد دیگر شگردهای زیرکانه بیان کرد: مردان در زندگی خود به عنصر اعتماد از سوی زن اهمیت زیادی می دهند. وقتی زنان در رفتار و گفتار خود نشان می دهند که شکاک هستند و اعتمادی به همسران خود ندارند در حقیقت پیوندهای عاطفی خود با همسر را نشانه گرفته اند. …

موبنا – جاوید ثمودی در مورد دیگر شگردهای زیرکانه بیان کرد: مردان در زندگی خود به عنصر اعتماد از سوی زن اهمیت زیادی می دهند. وقتی زنان در رفتار و گفتار خود نشان می دهند که شکاک هستند و اعتمادی به همسران خود ندارند در حقیقت پیوندهای عاطفی خود با همسر را نشانه گرفته اند.

این روانشناس اظهار کرد: مهم ترین دغدغه های زندگی امروز این است که فرصت کمی را برای سخن گفتن و شنیدن اختصاص می دهیم و با ایجاد فاصله های عمیق میان روابط، شک و تردید را جایگزین دوستی و همراهی کرده‌ایم.

وی با اشاره به جایگاه مهم زن در کانون خانواده عنوان کرد: زن نقش محوری در خانواده دارد و بی تدبیری و تصمیمات عجولانه و عدم مصلحت اندیشی در برابر اتفاقات و رویدادهای زندگی از سوی زنان می تواند زندگی را تا مرز طلاق و از هم گیسختگی هدایت کند.

این روان شناس اجتماعی با تاکید بر نقش مهم زنان در جلوگیری از طلاق گفت: مدیریت زنان در زندگی نقش مهمی در حفظ بنیان خانواده دارد.

وی در مورد اهمیت تدبیر و مدیریت زن در بطن خانواده افزود: یک زن قبل از هر چیزی باید کانون خانواده خود را گرم نگاه دارد چرا که سردی و بی تفاوتی در محیط خانه انگیزه ای را برای حضور گرم اعضای خانواده در کنار هم باقی نمی گذارد. زنان با هنر و سلیقه خود می توانند در زیبا سازی محیط و ایجاد تنوع در کارهای خانه در گرم کردن محیط زندگی موفق باشند. فراموش نکنیم کسب مهارت های جدید در خانه می تواند موجب تغییرات اساسی در محیط خانه شده و آن را از یکنواختی خارج کند.

ثمودی تاکید کرد: زنان باید بدانند که به هر میزان به همسر خود بها بدهند شخصیت او را بزرگ کرده و زندگی خود را در برابر آسیب های مختلف بیمه می کنند، مردانی که شان و منزلتی را برایشان در خانه خودشان به جا نگذاشته‌ایم چگونه می توان از آنها انتظار صلابت و اقتدار در زندگی برای مواجهه با چالش ها و حل مشکلات داشت.

وی خاطرنشان کرد: برخی از زنان با رفتارهای تحکمی و سلطه جویانه، اقتدار مردم و قدرت تصمیم گیری را می گیرند و با این رویه مردانی ضعیف تربیت می کنند که در جریان بحران های زندگی دیگر جای تکیه زدن بر آنها وجود ندارد در حالی که باید به همسر خود اعتبار بخشید و به شخصیت و منزلت او بها داد.

این روان شناس اجتماعی در مورد ضرورت توجه به خانواده همسر نیز بیان کرد: یکی از اشتباهات بزرگ زنان این است که مردان را به سمت کناره گیری از خانواده و به ویژه مادران خود ترغیب می کنند در حالی که با این کار در واقع مردانی بی وفا و بی عاطفه را پرورش می دهند که می توانند در مقطعی از زندگی نیز زن را کنار بگذارند. خانواده های همسر دارای جایگاه مهمی در خانواده هستند و بی اعتنایی و بی احترامی به آنها می تواند تبعات بدی داشته باشد چه بسا زندگی هایی که در مرز جدایی تنها با وساطت خانواده های همسران نجات پیدا کرده است از این رو بی احترامی به خانواده همسر را در هر شرایطی کنار بگذاریم.

ثمودی خاطرنشان کرد: در ارتباط با همسر همواره بهترین ها را برای او در نظر بگیریم و جلوی فرزندان منزلت ویژه ای برای شخصیت پدر قائل باشیم وقتی همسر در خانه خود چنین جایگاهی را به دست بیاورد دیگر محیط امن وشاداب خانه را رها نخواهد کرد. همسران باید با درایت احساس امنیت خاطر را برای مردان به وجود بیاورند.

وی گفت: گذشت و چشم پوشی از خطاهای همسر نیز موجب پیوند عاطفی می شود. زنانی که کینه توزی می کنند و حاضر به گذشت نیستند ناخواسته موجب فراهم شدن زمینه برای جدایی و طلاق هستند در حالی که می توان با چشم پوشی از خطاهای همسر فرصتی را برای محکم کردن پیوند زناشویی ایجاد کرد.

ثمودی در پایان تحقیر، توهین، بی مهری و بی توجهی به همسر را از آسیب های جدی دانست و گفت: این عوامل موجب از هم گسیختگی ارتباطات و ایجاد طلاق عاطفی و یا باعث جدایی می شود. اگر به همسر خود بها بدهیم و او را باور کنیم هیچ گردباد و طوفانی نمی تواند بنیان خانواده گی ما را از هم فروپاشد.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا