استفاده افراطی از اینترنت نشانه وجود مشکلات روانی

موبنا – محققان کانادایی در مطالعه‌ای دریافتند: دانشجویانی که زمان زیادی را صرف کار کردن با اینترنت می‌کنند احتمال دارد به انواعی از مشکلات روحی- روانی دچار باشند. در این مطالعه میزان زمانی که ۲۵۴ دانشجوی سال اول دانشگاه مک‌مستر در انتاریو به استفاده از اینترنت اختصاص می‌دهند مورد ارزیابی قرار گرفت. به گفته محققان …

موبنا – محققان کانادایی در مطالعه‌ای دریافتند: دانشجویانی که زمان زیادی را صرف کار کردن با اینترنت می‌کنند احتمال دارد به انواعی از مشکلات روحی- روانی دچار باشند.

در این مطالعه میزان زمانی که ۲۵۴ دانشجوی سال اول دانشگاه مک‌مستر در انتاریو به استفاده از اینترنت اختصاص می‌دهند مورد ارزیابی قرار گرفت. به گفته محققان کانادایی استفاده از اینترنت طی ۱۸ سال گذشته تغییر قابل توجهی پیدا کرده‌ است به گونه‌ای که تعداد بیشتری از افراد با استفاده از اینترنت کارهای خود را انجام می‌دهند و میزان زمان حضور در شبکه‌های اجتماعی بیشتر شده‌ است.

محققان کانادایی در ارزیابی‌های خود روی این دانشجویان دریافتند ۳۳ نفر از آنان به دلیل استفاده افراطی از اینترنت به آن اعتیاد پیدا کرده‌اند و ۱۰۷ نفر دیگر نیز به گونه‌ای دچار این مشکل هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، همچنین سلامت روان این دانشجویان مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد آنان در مدیریت کارهای روزمره‌شان مشکل دارند و میزان افسردگی، اضطراب و عدم تمرکز در آنان بیشتر است.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا