حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر گوشی Surface مایکروسافت

موبنا، رضا خواجه‌وند – سری گوشی‌های Lumia مایکروسافت هیچ محبوبیتی در بازار جهانی ندارد و این شرکت تلاش می‌کند با برخی تحولات، بخش نیمه‌ورشکسته گوشی‌های خود را بار دیگر محبوب کند. در حال حاضر بیشتر گوشی‌های هوشمند مبتنی بر اندروید و iOS حسگر اثر انگشت را شامل می‌شوند. ولی مایکروسافت قصد دارد در گوشی Surface …

موبنا، رضا خواجه‌وند – سری گوشی‌های Lumia مایکروسافت هیچ محبوبیتی در بازار جهانی ندارد و این شرکت تلاش می‌کند با برخی تحولات، بخش نیمه‌ورشکسته گوشی‌های خود را بار دیگر محبوب کند.

در حال حاضر بیشتر گوشی‌های هوشمند مبتنی بر اندروید و iOS حسگر اثر انگشت را شامل می‌شوند. ولی مایکروسافت قصد دارد در گوشی Surface تحولات ویژه‌ای را در این زمینه ایجاد کند. حسگر اثر انگشت در بیشتر گوشی‌های امروزی روی کلید سخت‌افزاری دستگاه جاسازی در زیر نمایشگر جاسازی می‌شود و یا اینکه برخی شرکت‌ها آن را در قسمت پشتی بدنه وزیر دوربین دیجیتال کار می‌گذارند.

microsoft-surface-phone-2

ولی مایکروسافت در این زمینه ایده جدیدی را مطرح کرده است. طرح مایکروسافت این است که حسگر اثرانگشت به نمایشگر LCD یا OLED متصل شود و این اتفاق علاوه بر آنکه فضای کمتری را اشغال می‌کند، باعث می‌شود گوشی هوشمند با بدنه باریک‌تر طراحی شود.

microsoft-surface-phone-3

بر اساس حق امتیازی که مایکروسافت در سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) به ثبت رسنده است، این فناوری یک سیستم موج‌بر را شامل می‌شود و فیلترهای هوشمند آن در زیر شیشه نمایشگر قرار گرفته‌اند. زمانی که کاربر انگشت خود را روی نمایشگر فشار می‌دهد، حسگر مربوطه که زیر نمایشگر کار گذاشته شده است می‌تواند جوانب مختلف انگشت را تحلیل کند.

طی چند ماه اخیر منابع آگاه اعلام کردند گوشی Surface مایکروسافت در مدل‌های مختلف رونه بازار می شود و قرار است قوی‌ترین مدل پردازنده Snapdragon در آن به کار گرفته شود. مایکروسافت هنوز هیچ خبر رسمی در این زمینه منتشر نکرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا