ویلچری که عمودی حرکت می‌کند+عکس

موبنا – ویلچر UPnRIDE پیش از این که وارد بازار شود، باید دو آزمایش بالینی را پشت سر بگذارد تا کارآمد بودن آن مورد تأیید قرار گیرد. یکی از این آزمایش‌ها قرار است روی اعضای انجمن کهنه‌سربازان آمریکا در نیویورک صورت گیرد. محققان در ساخت این ویلچر جدید چهارچرخ از یک ژیروسکوپ و نرم‌افزار مخصوص …

موبنا – ویلچر UPnRIDE پیش از این که وارد بازار شود، باید دو آزمایش بالینی را پشت سر بگذارد تا کارآمد بودن آن مورد تأیید قرار گیرد. یکی از این آزمایش‌ها قرار است روی اعضای انجمن کهنه‌سربازان آمریکا در نیویورک صورت گیرد.
766634_959
محققان در ساخت این ویلچر جدید چهارچرخ از یک ژیروسکوپ و نرم‌افزار مخصوص برقراری تعادل دستگاه استفاده کرده‌اند. این ویلچر می‌تواند زمین‌های ناهموار را به راحتی پشت سر بگذارد و به طور رو در رو با افراد دیگر مواجه شوند.

در بیمارانی که از آسیب‌های جدی ستون فقرات رنج می‌برند، ایستادن هنگام حرکت مانع از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی، تنفسی و غیره می‌شود. در واقع، این ویلچر برای حرکت در مسافت‌های کوتاه طراحی شده است و در سطوح و زمین‌های لیز مناسب نیست. کاربر هنگام استفاده از این ویلچر به طور مدام در حالت ایستاده قرار می‌گیرد و به دلیل حفظ تعادل دستگاه، احتمال افتادن بیمار به حداقل رسیده است.
766635_848
حدود یک درصد جمعیت جهان از ویلچر استفاده می‌کنند اما تنها ۱۰ درصد از این تعداد برای استفاده از اسکلت‌های خارجی ساخته شده عملکرد مناسبی در قسمت فوقانی بدن خود دارند.

منبع:سلامت نیوز

دکمه بازگشت به بالا