درمان خروپف با یک آبمیوه بی نظیر

موبنا – درمان خروپف به صورت خانگی و با استفاده از یک آب میوه مخلوط موضوع این نوشتار است. می دانید فرایند خواب و خوابیدن حدودا یک-سوم از زندگی ما را تشکیل می‌دهد. اما زمان تنها موضوع مهم در رابطه با خواب نیست . حقیقت این است که تقریبا همه‌ی کارهایی که باید انجام بدهیم، …

موبنا – درمان خروپف به صورت خانگی و با استفاده از یک آب میوه مخلوط موضوع این نوشتار است. می دانید فرایند خواب و خوابیدن حدودا یک-سوم از زندگی ما را تشکیل می‌دهد. اما زمان تنها موضوع مهم در رابطه با خواب نیست . حقیقت این است که تقریبا همه‌ی کارهایی که باید انجام بدهیم، و کیفیت‌ کارهایی که قصد انجام دادن‌شان را داریم تحت تاثیر خوابیدن قرار می‌گیرد. وقتی به این موضوع فکر می‌کنیم- این‌که کیفیت خواب بر کیفیت زندگی تاثیر می‌گذارد- تمایل بیش‌تری برای جدی گرفتن “خواب” داریم. به ویژه این که بخواهیم هر شب خوابی با کیفیت و بدون خروپف را تجربه کنیم.

خروپف ، یعنی نفس کشیدن با صدای بلند، خرناس یا خرخر کردن، زمانی که شخص خوابیده‌است. وقتی کنار همسرتان می‌خوابید احتمال دارد خوابیدن او هم دچار اشکال شود، و به این ترتیب کارهایی که انجام می‌دهد یا کارهایی که میخواهد انجام دهد تحت تاثیر قرار بگیرد (حدس می‌زنیم او احتمالا تا الان جریان را به شما گفته باشد! )

چنان‌چه توسط موسسه‌ی ملی قلب، ریه و خون تعریف شده‌است، آپنه‌ی خواب “یک اختلال شایع است که باعث می‌شود هنگام خواب عمق تنفس‌تان کم شود، یا یک یا چندوقفه در تنفس‌تان داشته باشید.” چنین اختلالاتی در تنفس میتوانند از چند ثانیه یا چند دقیقه طول بکشند، و ممکن است ۳۰ بار یا حتی بیش‌تر در مدت زمان یک ساعت طول بکشند. عجیب نیست که این اختلال منجر به بدخوابی و افزایش تعداد دفعات خواب‌آلودگی در طول روز ‌شود.

درحال‌حاضر، انواعی از داروها و ابزارها برای درمان خروپف یا از بین بردن آن طراحی شده‌اند. این موضوع درباره‌ی آپنه‌ی خواب هم صدق می‌کند. هرچند، همیشه بهترین کار این است که از راه‌حل‌های طبیعی استفاده کنیم، زیرا بدن آنها را بهتر می‌پذیرد.

نوشته های مشابه

این آبمیوه باعث درمان خروپف و آپنه‌ی خواب می‌شود

تهیه‌ی آبمیوه تبدیل به یکی از رایج‌ترین متدها برای دستیابی به مزایای مختلف سلامتی، از مواد مغذی و ویتامین‌های مکمل گرفته تا مقابله با اختلالات تشخیص داده‌شده برای سلامتی، شده‌است. موادی که برای تهیه‌ی آبمیوه به کار می‌روند اغلب خام و تصفیه نشده (خالص) هستند، به دو دلیل: (۱) هضم آنها آسان‌تر است (۲) می‌توانیم از حداکثر فواید غذایی آنها بهره‌مند شویم (روی مواد غذایی فرآوری شده، غالبا ساز و کارهایی صورت می‌گیرد که ارزش غذایی این مواد را از بین می‌برد). به طور کلی، این آبمیوه‌ها عمدتا از میوه‌ها و سبزیجات خام تهیه می‌شوند.

با در نظر گرفتن مطالبی که عنوان شد، یک آبمیوه با ترکیبی ساده‌ وجود دارد که باعث کم شدن اثرات خروپف و آپنه‌ی خواب می‌شود. اعتقاد بر این است که این ترکیب خلط اضافی را که عامل اصلی نشانه‌های خروپف و آپنه‌ی خواب است حذف می‌کند.

مواد تشکیل‌دهنده و آماده کردن این آبمیوه بسیار آسان است، هرچند توصیه شده‌است که همه‌ی محصولات حاضر در این ترکیب بنا به دلایل قید شده در پاراگراف‌های قبل، از نوع ارگانیک و خام باشند. داشتن دستگاه آبمیوه‌گیری هم بسیار کمک‌کننده است، زیرا با استفاده از آن مواد به طور کامل با هم مخلوط می‌شوند.

مواد تشکیل‌دهنده‌ی این آبمیوه (اندازه‌ها برای تهیه‌ی یک وعده هستند):

۲ عدد سیب
۲ عدد هویج
۱/۴ لیمو (یک چهارم یک لیمو فرنگی)
دو و نیم سانت چوب زنجبیل

به سادگی و با استفاده از دستگاه آبمیوه‌گیری، این مواد را کاملا با هم مخلوط کنید. در صورتی که دستگاه آبمیوه‌گیری ندارید، یک دستگاه مخلوط‌کن قدیمی کفایت می‌کند.

علاوه بر این آبمیوه و دیگر گزینه‌های غذایی سالم، تغییرات خاصی در سبک زندگی می‌تواند علائم خروپف و آپنه‌ی خواب را از بین ببرد. از نظر برنامه‌ی غذایی، کم کردن یا (ترجیحا) حذف الکل به دلیل تاثیر سرکوب‌کننده‌ی آن روی سیستم عصبی مرکزی مهم است.

برای کسانی که سیگار می‌کشند، ترک این عادت احتمالا دسته‌ای از این نشانه‌ها را کاهش خواهد داد. دلیل این امر آشکار است: سیگار کشیدن در رگ‌های خونی و ریه‌ها ایجاد اختلال می‌کند، و جریان هوای تولید شده توسط ریه‌ها را محدود می‌‌کند. اثرات مخرب سیگار کشیدن روی سلامتی طبیعتا هم کوتاه-مدت و هم بلند-مدت هستند. به علاوه ترک سیگارمنجر به بهبود تقریبا سریع در توانایی نفس کشیدن می‌شود.

حفظ وزن مناسب به چند دلیل، از جمله سرکوب علائم خروپف و آپنه‌ی خواب، بسیار مهم است. از آن‌جایی که این موضوع با آپنه‌ی خواب مرتبط است، احتمال ابتلا به این اختلال در کسانی که اضافه وزن دارند، بالاتر است. مطابق با گزارش مرکز درمانی سدارز سینایی، وجود چربی و نسج اطراف گردن این افراد می‌تواند فشار مسدود کننده‌ای روی مسیر عبور هوا یا زبان ایجاد کند.

چند توصیه‌ی دیگر:

پرهیز از خوردن بیش از اندازه‌ی شکلات
کم خوردن غذاهای سرخ شده، یا حذف آن‌ها
خوردن ۵ وعده میوه و سبزیجات در روز
محدود کردن غذاهای فرآوری شده یا حذف آن‌ها
حذف یا کم کردن غذاهای پرنشاسته و پر از قند
تنظیم یک برنامه‌ی خواب دقیق. هر روز در یک ساعت مشخص به رخت‌خواب بروید و در یک ساعت مشخص از خواب بیدار شوید.

تغییر در سبک زندگی برای کم کردن نشانه‌های خروپف و آپنه‌ی خواب لازم است. از آن‌چه وارد بدن‌تان می‌کنید آگاه و در برنامه‌ی خواب‌تان ثابت قدم باشید. اگر دوست دارید سیگار و الکل را حذف کنید، از کسی کمک بخواهید.

 منبع: سلامت نیوز 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا