تجربه برجام نشان داد آمریکایی ها قابل اعتماد نیستند

موبنا – سردار سرلشکر محمدحسین باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در بیست و دومین نشست فرماندهان و مسئولان سپاه که صبح امروز برگزار شد، اظهار داشت: دشمن تلاش دارد مسئولان با کنار گذاشتن انقلابی گری و برای پیوستن به جرگه تعاملات جهانی پدیده نفوذ را کامل کند. وی با اشاره به بیانات مقام معظم …

موبنا – سردار سرلشکر محمدحسین باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در بیست و دومین نشست فرماندهان و مسئولان سپاه که صبح امروز برگزار شد، اظهار داشت: دشمن تلاش دارد مسئولان با کنار گذاشتن انقلابی گری و برای پیوستن به جرگه تعاملات جهانی پدیده نفوذ را کامل کند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره انقلابی بودن، انقلابی فکر کردن و انقلابی زیستن گفت: جهاد کبیر امری الهی است و به معنای استحکام قدرت نظام اسلامی و انقلابی ماندن است.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: انقلابی بودن از نگاه مقام معظم رهبری یعنی به مبانی و ارزش های انقلابی پایبند باشیم، استقامت داشته باشیم و جا خالی نکنیم.
باقری با اشاره به اقتدار نظام اسلامی که در پی پیروزی‌های گسترده به خصوص در عراق و سوریه شکل گرفته است، تاکید کرد: این اقتدار مانع دشمن در تهاجم مستقیم و کلاسیک به ایران اسلامی شده است و دشمنان اکنون به این نتیجه رسیده اند که مقابله مستقیم با انقلاب اسلامی بسیار پر هزینه تر از منافع  آن است و این بازدارندگی به برکت نظام اسلامی است.
وی گفت: دشمن اکنون در قالب جنگ نرم و عملیات تأثیر محدود تلاش دارد بدون خونریزی ایران اسلامی را شکست دهد همانند اقدامی که آمریکا در عراق صورت داد و ارتش عراق در دوران صدام را پیش از لشکرکشی به عراق به زانو درآورد.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به تلاش های دشمن در شکل دادن سوالاتی در ذهن مردم به خصوص جوانان اشاره کرد و افزود: دشمن می کوشد در ذهن مردم سوالاتی نظیر آیا دوران انقلاب اسلامی تمام نشده است و یا آیا زمان مقابله با استکبار تمام نشده است؟ به نوعی این جنگ نرم را عملیاتی کند.
باقری یکی دیگر از شاخصه های انقلابی بودن را هدف گیری آرمان های انقلاب اسلامی دانست و گفت: براساس این هدف گیری و با عنایات مقام معظم رهبری چشم انداز ۲۰ ساله انقلاب اسلامی که در آن رسیدن به جایگاه اول منطقه غرب آسیا در نظر گرفته شده است، تدوین و اجرایی شده است، در این شاخص داشتن همت برای رسیدن به هدف ، پایبندی به استقلال سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی برای ملت بزرگ ایران بسیار ضروری است.وی تاکید کرد: حد و مرز این استقلال بسیار باریک است و باید درباره آن بسیار دقت کرد.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در معاملات بین المللی باید توجه بسیار شود تا استقلال ما زیر سوال نرود و در این زمینه در مسئله FATF این سوال مطرح است که پذیرش این معاهده استقلال ما را در بر می گیرد یا خیر؟
باقری همچنین تقوای سیاسی را بسیار مهم دانست و افزود: برای رسیدن به اهداف عالی انقلاب اسلامی تقوای سیاسی بسیار تأثیرگذار خواهد بود.
وی هفت اقدام را برای رسیدن به جهاد کبیر ضروری دانست و گفت: نخستین کار دشمن شناسی است و در این راه نباید تردید داشته باشیم و اختلاف نظر به خود راه دهیم دشمن ما استکبار جهانی به رهبری آمریکا ، انگلیس خبیث و اذناب آنها به رهبری عربستان است.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: دشمن ممکن است در میز مذاکره دست دوستی به سوی ما دراز کند اما دشمنی دشمنان ادامه پیدا خواهد کرد.
باقری گفت: در این راه و برای مقابله با دشمنان اشراف اطلاعاتی ، پیگیری اقدامات و سیاست های دشمنان ضروری است. وی افزود: دشمن ممکن است افرادی را در قالب دوست برای نفوذ اعزام کند.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح دومین اقدام لازم در جهاد کبیر را حرکت با اخلاص و نیت صحیح دانست و گفت: ما صرفاً در مسیر امام و رهبری باید حرکت کنیم و در این مسیر با تربیت نیروهای انقلابی گرفتار بازی احزاب نشویم.
باقری سومین اقدام ضروری در راستای جهاد کبیر را پایبندی به اهداف انقلاب دانست و افزود: سپاه از جمله نهادهایی است که علاقمندی سازمانی و نهادی خود را به منافع ملی ترجیح نمی دهد.
وی گفت: سپاه در برابر واگذاری انقلاب به نامحرمان و نااهلان سکوت نمی کند ، سپاه دچار سکون و سکوت نخواهد شد و این آسیب نباید به این سازمان وارد شود.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح  چهارمین اقدام ضروری در اجرای جهاد کبیر را تردید نکردن در مقابل دشمن دانست و افزود: سپاه در مقابل دشمن تردید نمی کند و بیشترین نقش را در بازدارندگی ، امنیت و سالم ماندن فرهنگ داشته و بیشترین نقش را در این مسئولیت پذیرفته است.
باقری گفت: سپاه به دشمن اعتماد نمی کند و تجربه برجام نشان داد که حتی در یک مورد خاص هم که با دشمن مذاکره کردیم آمریکایی ها حقوق ما را محترم ندانستند و نشان دادند که قابل اعتماد نیستند.
وی تاکید کرد: سپاه مذاکره با دشمن را نمی پذیرد؛ تلقی دشمن به خصوص آمریکا از مذاکره کوتاه آمدن طرف مقابل و تحمیل خواسته های آنهاست این نوع مذاکره قابل تأمل نیست و سپاه آن را نمی پذیرد ، سپاه هوشیار است و فریب نمی خورد.رئیس ستاد کل نیروهای مسلح پنجمین اقدام برای رسیدن به جهاد کبیر را تلاش سپاه برای ارتقاء داخلی دانست و افزود: در عرصه های مختلفی از جمله اقتصاد مقاومتی سپاه پیشتاز است و با اینکه این نیرو بودجه ای خاص برای محورمیت زدایی ندارد اما در این راستا پیشقدم است.باقری گفت: سپاه اکنون برای استحکام امنیت ملی در جبهه نخست قرار دارد و بر همین اساس نیز هم اکنون تعداد قابل توجهی از هموطنان اهل سنت در نیروی سپاه مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: تلاش برای قدرت افزایی و استحکام درونی سپاه ششمین نیاز این نیرو در جهاد کبیر است که نیازمند قدرتمند شدن هر روز است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در چارچوب افزایش توان موشکی و توان بسیج  اقدامات بزرگی در سال های اخیر صورت گرفته اما هنوز نیازمند حرکت جدی در این زمینه هستیم.

نوشته های مشابه

باقری افزود: سپاه ما انسان محور است و تجهیزات و پول در آن محوریت ندارد باید برای نیرو در سپاه بیشترین دقت را صورت داد و در چارچوب آمادگی و ارتقاء آن مراقبت ویژه ای کرد.

وی تاکید کرد: تلاش برای عمق بخشی خارجی به انقلاب اسلامی محور هفتم اجرای جهاد کبیر است که سپاه در چارچوب آن باید حفظ و ارتقاء محور مقاومت و حمایت از ملت های مظلوم را همچنان در دستور خود قرار دهد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پایان گفت: البته سپاه در سال های فعالیت خود به بهترین شکل به این اقدامات هفت گانه توجه داشته اما تاکیدات صورت گرفته برای حرکت بهتر این نیرو صورت می گیرد.

 منبع: مشرق

دکمه بازگشت به بالا