تفاوت تانک جدید روسیه با سایر تانک‌های دنیا

موبنا – مجلۀ The National Interest دربارۀ این جنگ افزار می نویسد: نسل های پیشین تانک های اتحاد شوروی و روسیه، از طراحی ساده و کاربری آسان برخوردار بودند اما ” T-14″ به صورت کاملا متفاوت طراحی شده و با مجموعه ای از خصوصیات پیشرفته ای که در هیچ جای دیگر دنیا مشابه آن وجود …

موبنا – مجلۀ The National Interest دربارۀ این جنگ افزار می نویسد: نسل های پیشین تانک های اتحاد شوروی و روسیه، از طراحی ساده و کاربری آسان برخوردار بودند اما ” T-14″ به صورت کاملا متفاوت طراحی شده و با مجموعه ای از خصوصیات پیشرفته ای که در هیچ جای دیگر دنیا مشابه آن وجود ندارد، مجهز شده است.

تفاوت این تانک روسی با همۀ تانک های دیگر این است که به یک توپ خودکار با لوله ای صاف مجهز است که این نوع طراحی باعث می شود کابین سرنشین کاملا از مهمات جنگی جدا باشد.

علاوه بر این، تانک آرماتا از یک سپر سخت و چند لایه برخوردار است که هماهنگ با دفاع پویا و سیستم حفاظ فعال، عمل می کند که قادر است اهداف را منهدم کند یا از کار بیندازد. این سیستم همچنین دارای سیستم پارازیت انداز و رادار نوری برای کشف و تعقیب انواع اسلحه است.

416499_295

گلوله های جدید هدایت شونده به تانک آمریکایی آبرامز این امکان را می دهد که هدف را در مسافت ۱۲ هزار متری هدف قرار دهد، اما تانک های روسی هم به موشک های هدایت شونده ضد تانک مجهز هستند و مسألۀ مهم در مقایسۀ این دو جنگ افزار در میدان جنگ، به این بستگی دارد که کدام یک زودتر دشمن را تشخیص می دهند و باید دید که دستگاه های هشدار دهنده در آرماتا چگونه عمل خواهد کرد.

مجلۀ The National Interest می نویسد: آرماتا مجهز به سیستم تأثیر بر دستگاه های الکترونیکی در موشک های مهاجم است که همین امر به آن اجازه می دهد از اصابت موشک های آمریکایی ضدزره TOW-2A در امان باشند و حتی به سرنشینان خود این اجازه را می دهد که در حالی که موشک به سوی آن در حال پرواز است؛ تانک را به مکان جدیدی منتقل کنند.

از سوی دیگر، سیستم انهدام مستقیم که در این تانک روسی قرار دارد به سرنشینان این امکان را می دهد که TOW-2A را در حالی که به سوی آن پرواز می کند، هدف قرار دهند.

این مجله خاطرنشان می کند که تانک آرماتا مجهز به سیستم دفاع پویاست که تا حد زیادی احتمال شکافته شدن سپر تانک را کاهش می دهد و حتی اگر چنین سیستمی در تانک نبود باز هم بعید به نظر می رسد که موشک تاو بتواند لایه های جلویی تانک را بشکافد.

البته موشک تاو در صورتی که از بالا به تانک برخورد کند، می تواند به آن آسیب برساند؛ ولی سرنشینان آن سالم خواهند ماند و می توانند صحنه را به سلامت ترک کنند.

منبع : العالم 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا