۱۶ هزار روس امسال حاجی شدند

موبنا – به گزارش عرب نیوز، شمار حجاج روس پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی چندین برابر شده و طبق گفته یک دیپلمات روس؛ در صورتی که سهمیه روسیه افزایش یابد این تعداد همچنان رو به افزایش خواهد بود. «بهاء‌الدین علی‌اف»، سرکنسولگر روسیه در عربستان در این‌باره گفت: حجاج روس از ۴۰۰ سال پیش برای …

موبنا – به گزارش عرب نیوز، شمار حجاج روس پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی چندین برابر شده و طبق گفته یک دیپلمات روس؛ در صورتی که سهمیه روسیه افزایش یابد این تعداد همچنان رو به افزایش خواهد بود.

«بهاء‌الدین علی‌اف»، سرکنسولگر روسیه در عربستان در این‌باره گفت: حجاج روس از ۴۰۰ سال پیش برای به جا آوردن فریضه حج به عربستان می‌آیند، اما تعداد آنها بسیار کم بود و در زمان اتحاد شوروی سالانه ۲۰ تا ۴۰ نفر به حج می‌رفتند، اما امسال ۱۶ هزار و ۲۰۰ نفر از روسیه در حج حضور یافتند.

وی تعداد ناچیز حجاج روس در زمان شوروی را ناشی از موانع و دشواری‌های پیش روی آنها دانست و آن را دوره‌ای سخت برای مسلمانان روسیه توصیف کرد.

وی همچنین با اشاره به پروژه توسعه مسجدالحرام در مکه گفت: این امر حاکی از مسئولیت بزرگ بر دوش عربستان برای نظارت و مدیریت این فریضه مقدس است که افراد زیادی از سراسر جهان برای ادا کردن ان به آنجا می‌روند.

نوشته های مشابه

فرستاده روسیه در عربستان همچنین گفت، به سبب بحران در روسیه رسیدن زائران روسیه به عربستان از طریق زمینی غیرممکن بود و آن‌ها ناگزیر بودند که فقط به سفر هوایی اتکا کنند.

 منبع: ایسنا 

دکمه بازگشت به بالا