انتقال تکنولوژی موبایل به ایران توسط اریکسون

موبنا – وزیر ارتباطات با حضور در استکهلم در دیدار با همتای سوئدی بر همکاری های مراکز علمی آموزشی و دانشگاهی در راستای تحقیق و توسعه و همچنین گسترش همکاری در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد. واعظی با اشاره به سوابق طولانی روابط سیاسی، اقتصادی و بازرگانی دو کشور از جمله حضور شرکت …

موبنا – وزیر ارتباطات با حضور در استکهلم در دیدار با همتای سوئدی بر همکاری های مراکز علمی آموزشی و دانشگاهی در راستای تحقیق و توسعه و همچنین گسترش همکاری در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد.
واعظی با اشاره به سوابق طولانی روابط سیاسی، اقتصادی و بازرگانی دو کشور از جمله حضور شرکت اریکسون در بازار ایران گفت: با توجه به توسعه سریع حوزه ارتباطات و تکنولوژی دیجیتال و نقش آن در توسعه آینده ایران، مایل هستیم تا از تجربیات و پیشرفت های شرکتهای سوئدی در زمینه تولید و سرمایه گذاری مشترک در راستای منافع و مصالح طرفین استفاده کنیم.
وی با اشاره به ظرفیت های عظیم کشور از جمله نیروی متخصص و همچنین ضرورت توسعه ICT در مناطق کمتر توسعه یافته از جمله روستاهای کشور اظهار کرد: امیدواریم با در نظر داشتن بازارهای منطقه با حمایت دولت سوئد، بتوانیم سرمایه گذاری در بخش های مختلف مخابرات و ارتباطات و تأمین منابع مالی به منظور تولید در داخل کشور و همکاری های مراکز علمی آموزشی و دانشگاهی در راستای تحقیق و توسعه همکاری های مشترک را گسترش دهیم.
وزیر توسعه دیجیتال و نوسازی سوئد نیز در این دیدار ضمن استقبال از حضور شرکت های متعدد سوئدی در زمینه های انرژی، حمل و نقل، ارتباطات و صنایع مختلف در ایران گفت: سوئد همواره دارای دیدگاه مثبت و همراه با احترام به ایران است و این موضوع را در شرایط تحریم شاهد بودیم که به صورت موثری وجود داشت. امروز نیز در شرایط پساتحریم مایل هستیم تا نقش فعال تری را در بازار ایران به ویژه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات داشته باشیم.
پیتر اریکسون خاطرنشان کرد: با توجه به سفر آینده نخست وزیر سوئد به تهران، چهارچوب این همکاری ها را به صورت مدون در سند مشترک تنظیم و ارائه خواهیم کرد.
واعظی همچنین در بازدید از شرکت اریکسون سوئد بر گسترش همکاری با این شرکت با توجه به ظرفیت های داخلی، انتقال تکنولوژی و تولید محتوای بومی در ایران تأکید کرد.
در این دیدار مدیرعامل شرکت اریکسون ضمن گزارشی از تاریخچه و فعالیت های این شرکت به وزیر ارتباطات کشورمان اظهار کرد: این شرکت بیش از یک قرن است که فعالیت خود را در بازار ایران در زمینه مخابرات و ارتباطات آغاز کرده است و ایران یکی از طرف های اصلی و مورد اعتماد این شرکت به حساب می آید.
وی همچنین با اشاره به پیشرفت های ایران در حوزه الکترونیک و ICT بیان کرد: اریکسون مایل است تا در زمینه های مختلف تکنولوژی از جمله شبکه موبایل و اینترنت و تبادل داده با زیر مجموعه های وزارت ارتباطات و همچنین اپراتورهای ایران همکاری لازم را به وجود بیاورد.
وزیر ارتباطات و فناوری ایران نیز در این دیدار با اشاره به برنامه های وزارت ارتباطات و سیاست های دولت در توسعه فناوری های نوین در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: برغم پیشرفت های چشمگیر در این حوزه، نیازهای جامعه نیز رو به افزایش است و به این ترتیب سرمایه گذاری در این صنعت توسط بخش خصوصی و دولتی با استفاده از تکنولوژی های نوین نیاز اساسی جامعه رو به رشد ایران است.
وی همچنین با اسقبال از ادامه همکاری ایران با شرکت های خارجی فعال در این حوزه بیان کرد: اریکسون همواره یکی از این شرکت ها بوده است که برای ادامه همکاری ابتدا باید به نیازها و ظرفیت های بازار ایران و بعد از آن باید به مساله بومی سازی و تولید نرم افزار و سخت افزار بومی توجه کند. عملیاتی کردن این مهم با انتقال تکنولوژی ، حمایت های مالی و بانکی و همچنین سرمایه‌گذاری مشترک امکانپذیر خواهد بود.
واعظی با اعلام آمادگی و حمایت از این همکاری ها بیان کرد: با توجه به برنامه ریزی های سفر نخست وزیر سوئد به تهران ظرف چند ماه آینده، امیدواریم بتوانیم با هماهنگی دولت سوئد این همکاری ها را نهایی و اجرا کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا