کاربران ایرانی به‌دنبال کدام اخبار بودند؟

موبنا – علی محمد زارع بیدکی، مدیر موتور جستجوگر پارسی جو با اعلام این خبر افزود: برای نخستین بار در کشور میزان علاقمندی کاربران جستجوگر بومی مورد ارزیابی و آنالیز قرار گرفت که در نهایت مشخص شد طی سه ماه اخیر بیشتر کاربران در میان بیش از ۶۰ خبرگزاری مطرح فارسی زبان به دنبال اخبار …

موبنا – علی محمد زارع بیدکی، مدیر موتور جستجوگر پارسی جو با اعلام این خبر افزود: برای نخستین بار در کشور میزان علاقمندی کاربران جستجوگر بومی مورد ارزیابی و آنالیز قرار گرفت که در نهایت مشخص شد طی سه ماه اخیر بیشتر کاربران در میان بیش از ۶۰ خبرگزاری مطرح فارسی زبان به دنبال اخبار ورزشی بوده اند.

وی تصریح کرد: براساس آنالیز جستجوی کاربران در خبرهای خبرگزاری های کشور مشخص شد که اخبار ورزشی با ۲۹ درصد، بیشترین جستجوها را به خود اختصاص داده است و پس از آن ۲۱ درصد از کاربران علاقه مند به دیدن سرویس عکس خبرگزاری ها بوده اند.

وی با اشاره به اینکه ۲۰درصد جستجوهای خبری متعلق به اخبار سیاسی و بین المللی بوده است، افزود: آمار به دست آمده از واکنش کاربران در جستجوهای اینترنتی نشان می دهد که طی سه ماه اخیر، خبرهای حوزه سیاست، پیگیری رویدادها و حوادث منطقه از موضوعات مورد علاقه کاربران فارسی زبان بوده است.

زارع بیدکی با بیان اینکه تنها هشت درصد جستجوی کاربران به پیگیری اخبار اقتصادی اختصاص داشته است، گفت: اطلاعات به دست آمده از جستجوگر پارسی جو نشان می دهد که مسابقات و رویدادهای المپیک و پارالمپیک باعث شده تا کاربران کمتر به اخبار سایر حوزه ها واکنش نشان دهند.

مدیر موتور جستجوگر پارسی جو بیان کرد: اخبار فناوری اطلاعات، دانش و تکنولوژی با هفت درصد و خبرهای حوزه سلامت و پزشکی با شش درصد رتبه های بعدی جستجوگران پارسی جو را ازآن خود کرده اند.

وی در پایان با بیان اینکه اخبار فرهنگی و هنری با چهار درصد کمترین سهم را در جستجوی اخبار خبرگزاری ها داشته است، افزود: اطلاعات به دست آمده از جویشگر پارسی جو نشان از دغدغه های خبری کاربران اینترنتی در دوره های مختلف زمانی است که همین امر می تواند توسط کارشناسان، جامعه شناسان و مسئولان مورد تحلیل و آنالیز قرار گیرد تا متناسب با حال و هوای روز جامعه، برنامه ریزی های اثر بخشی داشته باشند.

 منبع: ایسنا 

دکمه بازگشت به بالا