رئیس جمهور فیلیپین آنقدر جرأت دارد که به آمریکای اشغالگر، نه بگوید

موبنا – روزنامه رای الیوم چاپ لندن نوشت کشور فیلیپین نه نفت دارد و نه بمب هسته ای اما رئیس جمهور این کشور، جرأت دارد و می تواند به آمریکایی که کشورش را اشغال کرده است، نه بگوید. با اشاره به صحبت های اخیر رودریگو دوترته، رئیس جمهور فیلیپین درباره باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، …

موبنا – روزنامه رای الیوم چاپ لندن نوشت کشور فیلیپین نه نفت دارد و نه بمب هسته ای اما رئیس جمهور این کشور، جرأت دارد و می تواند به آمریکایی که کشورش را اشغال کرده است، نه بگوید.
با اشاره به صحبت های اخیر رودریگو دوترته، رئیس جمهور فیلیپین درباره باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، نوشت: مواضع چالش طلبانه دوترته، به اهانت به اوباما محدود نمی شود، دیروز نیز وی دستور داد همه مستشاران نیروهای ویژه آمریکایی، که برای مقابله با شورشیان مسلمان به نیروهای فیلیپینی کمک می کردند، از فیلیپین خارج شوند و دوترته، تلاش ها را برای دستیابی به توافق صلح با شورشیان مسلمان و کمونیست، زنده کرد تا درگیری های خونین فیلیپین را که از دهه هفتاد قرن گذشته شروع و به کشته شدن صد و پنجاه هزار نفر منجر شده است، پایان دهد.
سخنگوی دوترته، گفته است وی مشاوران نظامی آمریکا را اخراج کرده است چون تمایل دارد، سیاست خارجی مستقلی را دنبال کند.
رای الیوم ادامه داده است: ما در اخراج مستشاران نظامی آمریکا با او هم عقیده هستیم، زیرا حضور آنها نه تنها بحران فیلیپین را حل نکرد، بلکه آن را شدیدتر هم کرد. ما با رئیس جمهور فیلیپین موافقیم، آمریکایی که به کشورها حمله و آنها را اشغال می کند و ثبات آنها را از بین می برد، حق ندارد درباره حقوق بشر و فضیلت های انسانی صحبت کند.
در پایان این سرمقاله آمده است: دوترته، کشورش نه نفت دارد و نه بمب هسته ای، اما یک دمکراسی استوار در آن وجود دارد و خود دوترته نیز تا حدی جرأت دارد و می تواند به آمریکایی که کشورش را اشغال و در آن فساد ایجاد کرده است، نه بگوید.

 منبع:خبرگزاری صداسیما

دکمه بازگشت به بالا