سرعت، قدرت، هوشمندی؛ بهترین ویژگی‌های یک آنتی‌ویروس

موبنا – غلامرضا حسینی اظهار کرد: طبق آمارهای سازمان‌های بین‌المللی، نیمی از کامپیوترهای جهان آلوده به ویروس‌های مختلف هستند. وی افزود: حتی بسیاری از سیستم‌هایی که آنتی ویروس روی آنها نصب شده از این قاعده مستثنی نیستند چراکه بسیاری اوقات کاربران از آنتی ویروس‌های معتبر استفاده نمی‌کنند. رییس پلیس فتای استان با اشاره به اینکه …

موبنا – غلامرضا حسینی اظهار کرد: طبق آمارهای سازمان‌های بین‌المللی، نیمی از کامپیوترهای جهان آلوده به ویروس‌های مختلف هستند.

وی افزود: حتی بسیاری از سیستم‌هایی که آنتی ویروس روی آنها نصب شده از این قاعده مستثنی نیستند چراکه بسیاری اوقات کاربران از آنتی ویروس‌های معتبر استفاده نمی‌کنند.

رییس پلیس فتای استان با اشاره به اینکه ویروس‌ها به سیستم‌های رایانه‌ای صدمات زیادی ممکن است برسانند تصریح کرد: ایجاد اختلال در امور عادی یک سازمان، تضعیف قدرت رقابت و تهدید کلی یک سازمان، ایجاد اختلال در مکاتبات درون سازمانی و برون سازمانی، صرف وقت و انرژی زیاد در راستای رفع مشکلات ناشی از وجود ویروس‌ها و تحمیل هزینه و صدمات مالی و روحی از صدمات ناشی از ویروس در سیستم‌های رایانه‌ای است.

حسینی با تاکید بر اینکه مسئولان سازمان‌ها باید به این نکته توجه کنند که اطلاعات حیاتی آن‌ها به سرقت نرود، ادامه داد: در سازمان‌ها اغلب از سیستم‌های امنیتی مانند ضدویروس‌ها برای جلوگیری از ورود بدافزارها و سرقت داده‌هایشان استفاده می‌کنند اما متأسفانه بیشتر شرکت‌های سازنده ضد ویروس این تضمین را نمی‌دهند که هیچ گونه Log مشکوکی را از سیستم کاربران برندارند.

نوشته های مشابه

وی یادآور شد: باید شرکت سازنده ضدویروس این تضمین را بدهند که هیچگونه درپشتی (backdoor) در ساختار آن وجود ندارد.

رییس پلیس فتای استان با بیان اینکه یک آنتی ویروس ایده‌آل باید سبک، سریع، قدرتمند و هوشمند باشد، بیان کرد: شاید این جمله معروف را بارها شنیده باشید که:”ویروس‌ها همیشه یک گام جلوتر از آنتی‌‎ویروس‌ها هستند.” که برای این منظور باید بدانیم از چه ضدویروسی استفاده کنیم.

حسینی اولین گام در استفاده از آنتی ویروس را اطلاعات از ویژگی‌های آن عنوان کرد و افزود: درصد شناسایی بالا یکی از مشخصات ضدویروس‌ خوب است تا بتواند بهترین سرعت عمل در واکنش به تهدیدات را از خود نشان بدهد.

وی اظهارکرد: استفاده از یک آنتی ویروس اصل (original)از نکاتی است که باید برای کسب نتیجه بهتر از یک آنتی ویروس مدنظر داشت.

رییس پلیس فتای استان خاطرنشان کرد: باید توجه کرد که برخی از فروشندگان برای اثبات برتری محصول خود، به مراجعی استناد می‌کنند که حتی خود ضدویروس اصلی نیز به آن مرجع هیچگونه استنادی نکرده و چنین مراجعی فاقد اعتبار و ارزش است.

 منبع: ایسنا 

دکمه بازگشت به بالا