اینتل شرکت McAfee را فروخت

موبنا – با این اقدام اینتل ۴۹ درصد سهام این مرکز را همچنان در اختیار می‌گیرد تا در مجموع ارزش این شرکت ۴.۲ میلیارد دلار محاسبه شود. با این جداسازی، واحد جدید به نام قبلی خود یعنی McAfee برمی‌گردد و از این پس محصولات امنیتی تولید شده در آن با همین نام روانه بازار می‌شود. …

موبنا – با این اقدام اینتل ۴۹ درصد سهام این مرکز را همچنان در اختیار می‌گیرد تا در مجموع ارزش این شرکت ۴.۲ میلیارد دلار محاسبه شود.

با این جداسازی، واحد جدید به نام قبلی خود یعنی McAfee برمی‌گردد و از این پس محصولات امنیتی تولید شده در آن با همین نام روانه بازار می‌شود.

به گزارش وبسایت itp، اینتل شرکت McAfee را در سال ۲۰۱۱ میلادی با پرداخت ۷.۷ میلیارد دلار خریداری کرد که این اتفاق یک خرید ناموفق بود و اینتل از این طریق قصد داشت به یکی از بزرگان عرصه امنیت رایانه‌ای تبدیل شود. در زمانی که این خرید انجام شد، اینتل قصد داشت فناوری امنیتی McAfee را با تراشه‌های خود ادغام کند، ولی پس از گذشت مدتی این طرح عملی نشد.

قرار شد پس از انجام کامل این واگذاری «کریس یانگ» مدیریت شرکت جدید را به طور کامل در اختیار بگیرد.

گزارش‌های اخیر حاکی از آن بود که «جان مکافی» بنیانگذار اصلی شرکت McAfee در تلاش بود تا با خرید این مرکز، بار دیگر نام خود را در عرصه امنیت معرفی کند.

 منبع: همکاران سیستم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا