هوش مصنوعی گوگل صدای انسان را تقلید می‌کند

موبنا – به گزارش انگجت، تیم فناوری موسوم به “هوش مصنوعی ذهن عمیق گوگل” (Google DeepMind’s AI) موفق به طراحی و ساخت یک سامانه هوش مصنوعی شده که می تواند از صحبت کردن انسانها تقلید کند. این ربات که “شبکه موج”(WaveNet) نام دارد با دقتی بی‌سابقه می‌تواند صداها و مکالمات انسانی را درک کرده و …

موبنا – به گزارش انگجت، تیم فناوری موسوم به “هوش مصنوعی ذهن عمیق گوگل” (Google DeepMind’s AI) موفق به طراحی و ساخت یک سامانه هوش مصنوعی شده که می تواند از صحبت کردن انسانها تقلید کند.

این ربات که “شبکه موج”(WaveNet) نام دارد با دقتی بی‌سابقه می‌تواند صداها و مکالمات انسانی را درک کرده و از آنها تقلید کند.

فناوری ذهن عمیق گوگل از طریق نمونه‌برداری از صدای واقعی انسان و مدل‌سازی امواج صوتی موفق به تقلید صدای انسان شده است.

در این فناوری جدید، هوش مصنوعی گوگل توانسته صدای افراد مختلف را با دقت و با توجه به ویژگی‌های خاص موجود در صدای آنها بازسازی و تقلید کند و به پخش ماشینی صداهای مختلف پایان دهد.

البته در حال حاضر این صداها هنوز هم با صدای واقعی انسان تفاوت‌های بسیاری دارند.

در فناوری‌های فعلی یک صدای ضبط شده و مصنوعی، متن‌های موجود را به صدا تبدیل کرده و پاسخگوی سوالات است اما تفاوت این فناوری جدید با فناوری‌های پیشین این است که قابلیت تقلید صداهای طبیعی انسان‌ها با لهجه‌های مختلف را دارد.

در حال حاضر WaveNet تنها قادر به درک ویژگی‌های صوت بوده و نمی تواند محتوای صحبت‌ها را درک کند اما اگر همه چیز طبق برنامه ریزی پیش برود، در آینده و با ارتقای این فناوری می‌توان به این مهم نیز دست یافت.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا