طنز/ ارزانی پراید اصلی ترین علت تاخیر پروازها

موبنا – بر اساس گزارشها ۴۸ درصد از پروازهای انجام شده در سال جاری با تاخیر انجام شده است. برای یافتن علت این تاخیرها به سراغ یک هواپیما رفته ایم تا نظرش را جویا شویم. س. ببخشید جناب هواپیما چرا شما ۴۸ درصد از مواقع پرواز تاخیر دارید؟ ج. خوب کار پیش میاد. س. مثلا …

موبنا – بر اساس گزارشها ۴۸ درصد از پروازهای انجام شده در سال جاری با تاخیر انجام شده است. برای یافتن علت این تاخیرها به سراغ یک هواپیما رفته ایم تا نظرش را جویا شویم.
س. ببخشید جناب هواپیما چرا شما ۴۸ درصد از مواقع پرواز تاخیر دارید؟
ج. خوب کار پیش میاد.
س. مثلا چه کاری؟
ج. مثلا باک بنزینمون باز میمونه، تا بیای باک رو ببندی، چند ساعتی طول میکشه توی این گرما. یا یه موقع قراره خلبان از یکی از مسافرا توی پرواز خواستگاری کنه، باید برای سوپرایز مسافر مورد نظر خودمون رو آماده کنیم. یه وقتایی هم یه شیره با پسرش میان توی باند پرواز غروب آفتاب رو تماشا کنن، خدا رو خوش نمیاد پدر رو پیش پسر کنف کنیم. بعضی وقتا هم مرغ میره بالا.
س. دوست عزیز تمام دلایل ات منطقی و قابل قبوله، ولی چه ربطی به مرغ داره؟
ج. خوب وقتی مرغ میره بالا دیگه من نمی تونم برم بالا. اون بالا یا جای منه یا جای مرغ.
س. خوب عصبانی نشید، در شان و اندازه شما نیست که با مرغ در بیافتید. دیگه چه مواردی پیش میاد؟
ج. لغو کنسرتها.
س. این دیگه کاملا بی ربط بود.
ج. بی ربط خودتی. وقتی یه کنسرت لغو میشه هیچ پرنده ای دل و دماغ پریدن نداره. ما هم همینطور.
س. تا کار به گم شدن دکل و این حرفا نرسیده خداحافظ.

در خبرها آمده بود که شرکت سایپا، پراید را در داخل ایران خیلی ارزان تر از سایر نقاط جهان به فروش می رساند. سایپا اعلام کرده که پراید حداقل چهار میلیون ارزان تر از عراق و آذربایجان در ایران به فروش می رسد. به سراغ پراید رفتیم تا علت این ارزانی دست و دلبازانه را جویا شویم.
س. جناب پراید شما چرا در ایران اینقدر ارزان هستید؟
ج. از بدبختی. از بیچارگی. انقدر که این مردم پشت سر آدم حرف درمی آورند. حتما باید مثل این ماشین های بنجل آلمانی و ژاپنی گران باشم تا مردم از خریدنم لذت ببرند.
س. اختیار دارید ولی اخیرا در برخورد با یک گارد ریل به دو قسمت مساوی تقسیم شده بودید. سندش هم توی تلگرام موجود است.
ج. برادر من شما دیگه چرا باور می کنید. اینها همه اش فتو شارپه. نصف چیه. من اگه برم توی گارد ریل، عمه گارد ریل رو هم از جا می کنم. اون ماشین چینی بوده، رنگش کردن تا شما رو رنگ کنن.
س. خوب چرا شما اینقدر در عراق و آذربایجان گران هستید؟
ج. خوب به خاطر اینکه اونا قدر پراید رو می دونن و تبلیغات سایپا رو جدی می گیرن. تازه اونجا کسی حقوق نجومی نداره که خرج این ماشینای ریقماسی خارجی بکنه. تازه شنیدم ورودشون رو هم آزاد کردن. مرده شور ترکیبشون رو ببره. فقط قیافه دارن این خارجیا.
س. خوب به عنوان آخرین سوال، چه توصیه ای برای مصرف کننده ایرانی دارید؟
ج. هر چقدر پشت سر ما بد بگید، فقط قیمت ما گرون تر میشه، هیچ اتفاقی نمی افته. پس بشینید و لذت ببرید.

 منبع: مجله مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا