افزایش درآمد از طریق فروش دیتا

موبنا – وی افزود: مقایسه صورت های مالی با مدت مشابه سال گذشته، نشان می دهد منبع درآمدی Voice رشد ۱۰ درصدی و منبع درآمدی Data در سه ماهه اول رشد ۳۳ درصدی را تجربه کرده است. فیاض بخش با بیان اینکه سود ناخالص شرکت همراه اول نسبت به دوره مشابه سال گذشته با ۴ …

موبنا – وی افزود: مقایسه صورت های مالی با مدت مشابه سال گذشته، نشان می دهد منبع درآمدی Voice رشد ۱۰ درصدی و منبع درآمدی Data در سه ماهه اول رشد ۳۳ درصدی را تجربه کرده است.
فیاض بخش با بیان اینکه سود ناخالص شرکت همراه اول نسبت به دوره مشابه سال گذشته با ۴ درصد افزایش و همچنین سود عملیاتی نیز با ۱۴ درصد افزایش همراه بود بیان کرد: دلیل این رشد، افزایش ۶ برابری درآمدها از محل خدمات کارمزدی است.
مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری نور دنا یکی دیگر از عوامل افزایش درآمد این شرکت مخابراتی را کاهش هزینه “اتصال متقابل” دانست و عنوان کرد: بهای تمام شده خدمات شرکت همراه اول در سه ماه اول سال نسبت به دوره مشابه، حدود ۱۳ درصد افزایش پیدا کرده اما به دلیل کاهش هزینه “اتصال متقابل” بخشی از این میزان پوشش داده شده است. (هزینه “اتصال متقابل” در واقع کارمزد برقراری ارتباط بین شبکه ای است؛ اتصال مخابراتی مشترک از یک شبکه به دیگر شبکه ها مستلزم پرداخت هزینه است که به آن هزینه “اتصال متقابل” گفته می شود.)
وی ادامه داد: در بودجه سال ۹۵ شرکت همراه اول، کاهش ۸ درصدی هزینه ” اتصال متقابل” هدف گذاری شده بود که در سه ماهه اول با کاهش ۱۱ درصدی همراه شد و این نشان می دهد فراتر از پیش بینی صورت گرفته عمل شده است.
وی توسعه پهنای باند را اتوبان کسب و کار خواند و افزود: توسعه پهنای باند تنها به افزایش حجم دیتا منتهی نمی شود بلکه باید از این بستر برای ایجاد کسب و کار های متنوع استفاده کرد. پهنای باند همانند بزرگراهی است که در آن اتوموبیل های مختلفی در حال حرکت است و سازنده این بزرگراه، سود حاصل از حرکت این اتوموبیل ها را کسب خواهد کرد.
مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری نور دنا ادامه داد: سازنده بزرگراه می تواند مالک اتوموبیل های در حال حرکت و یا شریک آنها باشد و به یک بازیگر هوشمند یا (Smart Player) تبدیل شود و برای آنکه همراه اول بتواند به یک بازیگر هوشمند تبدیل شود یا باید از شرکت های نوپای موجود و استارتاپ ها مانند پلت فرم هایی که از آنها خرید اینترنتی می شود حمایت کند و یا باید آنها را ایجاد کند تا از طریق این شرکت ها خدمات و محصولات متنوع ارائه شود.
وی افزود: روش حمایتی از سوی همراه اول یک سال پیش شروع شده و با ثبت برندی تحت عنوان “حرکت اول” گام نخست آن برداشته شده است. “حرکت اول” با کمک نهاد های مختلف و دانشگاه ها با سرمایه گذاری جسورانه یا خطر پذیر بر روی موسسات فعال در صنعت IT، از آنها حمایت می کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا