قیمت پراید و تیبا در خارج از ایران اعلام شد

موبنا – محسن جوان اظهار کرد: خودروهایی که در ایران عرضه می‌شود آپشن‌ها و تجهیزات بیشتری نسبت به خودروهایی که برای صادرات تولید می‌شود، دارند. وی با بیان اینکه در برخی از کشورهای هدف صادراتی، بیشتر از تجهیزات و استانداردهای خودرویی که در ایران اجباری است، اجباری نیست و رعایت نمی‌شود، خاطرنشان کرد: به همین …

موبنا – محسن جوان اظهار کرد: خودروهایی که در ایران عرضه می‌شود آپشن‌ها و تجهیزات بیشتری نسبت به خودروهایی که برای صادرات تولید می‌شود، دارند.

وی با بیان اینکه در برخی از کشورهای هدف صادراتی، بیشتر از تجهیزات و استانداردهای خودرویی که در ایران اجباری است، اجباری نیست و رعایت نمی‌شود، خاطرنشان کرد: به همین خاطر برخی تجهیزات و آپشن‌ها بر روی خودروهایی که برای صادرات تولید می‌شوند نصب نمی‌شود.

معاون صادرات گروه خودروسازی سایپا ادامه داد: به عنوان مثال در حال حاضر پراید بدون کیسه هوا و بدون سیستم ترمز ABS که در ایران اجباری است و با موتور یورو ۲ برخلاف مورتو یورو ۴ در ایران و همچنین بدون هزینه‌هایی چون بیمه شخص ثالث در داخل، به قیمت ۸۳۰۰ دلار به مشتریان عراقی عرضه می‌شود.

وی افزود: تیبا نیز بدون تجهیزات و آپشن‌هایی چون کیسه هوا و سیستم ترمز ABS تقریبا به قیمت ۸۵۰۰ دلار در عراق عرضه می‌شود در حالیکه قیمت این خودرو در ایران با کیسه هوا و سیستم ترمز ABS و هزینه‌هایی چون بیمه شخص ثالث که اجباری است، حدود ۲۴ میلیون تومان است.

جوان با بیان اینکه پراید بدون تجهیزات یاد شده به قیمت ۶۰۰۰ دلار در آذربایجان عرضه می‌شود، خاطرنشان کرد: تیبا نیز بدون برخی تجهیزات و آپشن‌های آن در ایران، به قیمت ۷۲۰۰ دلار در آذربایجان عرضه می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه دلیل تفاوت قیمت پراید و تیبا در دو کشور عراق و آذربایجان چیست، اظهار کرد: دلیل این موضوع تفاوت قوانین و مقررات داخلی مانند هزینه‌های شماره‌گذاری و غیره در کشورهای عراق و آذربایجان است که باعث تفاوت قیمت‌ها می‌شود.

معاون صادرات گروه خودروسازی سایپا ادامه داد: قیمت پراید و تیبا در ایران با توجه به تجهیزات و آپشن‌های آنها در داخل ارزان‌تر از کشورهای دیگر است ضمن آنکه از قیمت حدودا ۲۰ میلیون تومانی پراید در ایران حدود شش میلیون تومان آن مربوط به خودروساز نبوده و صرف هزینه‌هایی چون بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، شماره‌گذاری، سود بانکی و غیره می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به آنکه مردم به قیمت خودروهای صادراتی حساس هستند می‌توانند با مراجعه به سایت‌های اینترنتی خرید و فروش خودرو در کشورهای هدف صادراتی مانند سایت‌ ام ‌ردی (mredy.com) در عراق، از قیمت خودروهای ایرانی در خارج از کشور مطلع شوند.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا