کهکشان راه‌شیری را ۳ بعدی ببینید+عکس

موبنا – به گزارش دیلی میل، مدل جدید فرایند تشکیل راه‌شیری بر اساس تئوری تجمع ستاره‌های قدیمی در مرکز کهکشان آماده شده است. در این فرایند با گذشت زمان ستاره‌های جوان‌تر به علت افزایش گرانش به مرکز کهکشان نزدیک می‌شوند. فرایند تنظیم و ساخت مدل سه‌بعدی کهکشان راه‌شیری توسط اخترفیزیکدانان برجسته و با دسته‌بندی ستارگان برحسب …

موبنا – به گزارش دیلی میل، مدل جدید فرایند تشکیل راه‌شیری بر اساس تئوری تجمع ستاره‌های قدیمی در مرکز کهکشان آماده شده است. در این فرایند با گذشت زمان ستاره‌های جوان‌تر به علت افزایش گرانش به مرکز کهکشان نزدیک می‌شوند.

فرایند تنظیم و ساخت مدل سه‌بعدی کهکشان راه‌شیری توسط اخترفیزیکدانان برجسته و با دسته‌بندی ستارگان برحسب سن آغاز شده است. پس از شناسایی سن هر یک از ۱۳۰ هزار ستاره موجود در راه‌شیری، رنگ مورد نظر برای هر ستاره مشخص شده است.

محققان دانشگاه نوتردام در مرحله اول اطلاعات اساسی مورد نظر را از تلسکوپ SDSS رصدخانه آپاچی پوینت در نیومکزیکو دریافت کردند. این تلسکوپ دارای آینه‌ای با قطر ۲٫۵ متر است و توسط ۲۵ موسسه از سراسر جهان به صورت اشتراکی استفاده می‌شود.

کهکشان راه‌شیری را 3 بعدی ببینید+عکس

نوشته های مشابه

پروفسور دنیلا کارولو، متخصص اختر فیزیک از دانشگاه نوتردام عنوان کرد: تا قبل از این مطالعه هنوز باور درستی در مورد سن اجزای باستانی موجود در کهکشان میزبان منظومه شمسی نداشتیم. در واقع دستاورد قطعی نقشه سه‌بعدی راه‌شیری اثبات تئوری تجمع ستاره‌های قدیمی در مرکز است.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه تعداد بی‌شماری کهکشان با ظاهر راه‌شیری در فضای بیکران وجود دارد، پس به کمک این تئوری می‌توان روش تشکیل و ساختار ظاهری کهکشان‌های شبیه راه‌شیری را بهتر شناسایی کرد.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا