شکایت از بوش برای پنهان کردن تقلب فولکس واگن

موبنا – این شکایت که در دادگاه منطقه ای سانفرانسیسکو تنظیم شده است، ادعاهای مطرح شده در اوت علیه شرکت بوش را دنبال می کند. این شرکت در شکایت مذکور متهم شده در اقدام یک دهه ای فولکس واگن برای فرار از قوانین ضدآلایندگی آمریکا همکاری کرده است. وکلای بوش در واکنش به این شکایت، …

موبنا – این شکایت که در دادگاه منطقه ای سانفرانسیسکو تنظیم شده است، ادعاهای مطرح شده در اوت علیه شرکت بوش را دنبال می کند. این شرکت در شکایت مذکور متهم شده در اقدام یک دهه ای فولکس واگن برای فرار از قوانین ضدآلایندگی آمریکا همکاری کرده است. وکلای بوش در واکنش به این شکایت، اظهار کرده اند که ادعاهای ماه گذشته بی‌پایه و اساس بوده اند.

فولکس واگن اقرار کرده که یک نرم افزار غیرقانونی را در ۱۱ میلیون خودروی دیزلی نصب کرده که کنترلهای آلایندگی را غیرفعال می کنند. این خودروساز موافقت کرده برای اصلاح خودروهای آلاینده در آمریکا حداکثر ۱۶.۵ میلیارد دلار هزینه کند و این رقم شامل جبران خسارت ۴۷۵ هزار مالک خودروهای دیزلی دارای موتور دو لیتری است.

در شکایتی که علیه بوش تنظیم شده است، ولکمار دنر، مدیرعامل بوش متهم شده در مورد استفاده فولکس واگن از نرم افزار غیرقانونی مطلع بوده است. وکلای آمریکایی مدعی شده‌اند دنر در ماه مه سال ۲۰۱۴ با مارتین وینترکورن، مدیرعامل سابق فولکس واگن دیدار کرد که نشان می دهد هر دوی آنها حداقل تا ماه مه سال ۲۰۱۴ درباره استفاده غیرقانونی از این نرم افزار اطلاع داشتند.

وینترکورن پس از افشای تقلب فولکس واگن در سپتامبر سال ۲۰۱۵ از سمت خود کناره گیری کرد.

شرکت بوش واحدهای کنترل موتور می سازد که از سوی خودروسازان متعدد شامل فولکس واگن استفاده می شود. این شرکت نرم افزار و قطعات برای فولکس واگن تامین می کند اما اعلام کرده است مسئولیت چگونگی استفاده از نرم افزارهایی که آلایندگی اگزوز یا مصرف سوخت را تنظیم می کنند، بر عهده خود خودروسازان است.

بر اساس گزارش رویترز، بوش به هیچ تخلفی متهم نشده است. دادستانهای آلمانی در دسامبر اعلام کردند سرگرم تحقیقات درباره احتمال مشارکت کارمندان این شرکت در دستکاری تستهای آلایندگی فولکس واگن هستند.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا