برگزاری جشن‌ طلاق، قبح طلاق را از بین می‌برد

موبنا – آذر آوازه با اشاره به فرا رسیدن هفته بدون طلاق اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های جدید جمعیتی، به نظر می‌رسد در این خصوص اقدامات زیادی صورت گرفته است. آوازه با بیان این‌که نقش زنان در بقای آرامش خانواده بسیار پررنگ است، خاطرنشان کرد: زنان بدون تکیه به پدر و مادر می‌توانند خانواده …

موبنا – آذر آوازه با اشاره به فرا رسیدن هفته بدون طلاق اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های جدید جمعیتی، به نظر می‌رسد در این خصوص اقدامات زیادی صورت گرفته است.

آوازه با بیان این‌که نقش زنان در بقای آرامش خانواده بسیار پررنگ است، خاطرنشان کرد: زنان بدون تکیه به پدر و مادر می‌توانند خانواده را اداره کنند و مشکلات را رفع و رجوع کنند و این را به روشنی می‌توان در خانواده شهدا مشاهده کرد که همسران شهدا توانسته‌اند با تمام تلاش فرزندان خود به بهترین نحو تربیت کنند.

این کارشناس ادامه داد: در حالی که بر اساس آمار مشاهده شده که خانواده‌هایی که پدر به تنهایی سرپرستی را به عهده می‌گیرد، نمی‌تواند از پس مشکلات خانواده برآید و همین امر زمینه‌ساز بروز برخی مشکلات در تربیت فرزندان می‌شود، به طوری که احتمال افزایش بزهکاری و افت تحصیلی در خانواده‌های که از وجود مادر بی‌بهره هستند، وجود دارد.

مشاور امور بانوان و خانواده دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان، با اشاره به این موضوع که زنان نقش پررنگی در خانواده دارند، گفت: زنان هم‌چنین در بقای خانواده نقش دارند و ستون اصلی خانواده محسوب می‌شوند.

آوازه با اشاره به این‌که متاسفانه امروزه علت اصلی بسیاری از طلاق‌ها در خانواده‌ها مشکلات اقتصادی است، اظهار کرد: طبق سیاست‌های کلی خانواده آموزش قبل، حین و بعد از ازدواج باید داده شود تا زنان بتوانند آرامش را در خانواده به ارمغان بیاورند و با مشکلات اقتصادی به بهترین نحو برخورد کنند.

وی با اشاره به شیوه اسلامی اداره خانواده گفت: زن در زندگی اسلامی نقش ایجادکننده مودت و رحمت را در خانواده دارد و دختران ما قبل از ازدواج باید تربیت شوند تا نگاه مادی به زندگی خیلی در زندگی‌شان پررنگ نباشد و کم هم قانع باشند و این طرز نگاه به زندگی مطمئنا از فروپاشی زندگی‌های امروزی جلوگیری می‌کند.

مشاور امور بانوان و خانواده دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان، با اشاره به برگزاری جشن‌هایی تحت عنوان جشن طلاق در زمان جدایی زوجین، اظهار کرد: ریختن قبح این قضیه باعث رواج یافتن طلاق در بین افراد می‌شود و برگزاری این مراسم به هر نحوی می‌تواند قبح قضیه طلاق را بریزد در حالی که در اسلام این عمل مطرود است و کراهت دارد.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا