پیوستن ۱۰۰۰ تونسی به داعش در لیبی

موبنا – به گزارش پایگاه خبری التحریر، فرحات الحرشانی، وزیر دفاع تونس در حاشیه کنفرانسی در پاریس درباره امنیت گفت: مبالغه است که بگوییم دو تا سه هزار تونسی با پیوستن به شاخه داعش در لیبی در این کشور حضور دارند در واقع تعداد آنها حدود ۱۰۰۰ تن است اما همین تعداد هم تهدیدی برای …

موبنا – به گزارش پایگاه خبری التحریر، فرحات الحرشانی، وزیر دفاع تونس در حاشیه کنفرانسی در پاریس درباره امنیت گفت: مبالغه است که بگوییم دو تا سه هزار تونسی با پیوستن به شاخه داعش در لیبی در این کشور حضور دارند در واقع تعداد آنها حدود ۱۰۰۰ تن است اما همین تعداد هم تهدیدی برای تونس محسوب می‌شوند.

الحرشانی درباره تکفیری‌هایی که از شهر “سرت” واقع در شمال لیبی بیرون رانده شده‌اند گفت: احتمالا برخی از آنها به سمت جوب و برخی به سمت غرب رفته‌اند.

وزیر دفاع تونس در ادامه گفت: اکنون همه این تعداد به تونس باز نمی‌گردند اما باید هوشیار باشیم برخی از آنها دو تابعیت تونسی و فرانسوی دارند.

وی در ادامه نسبت به نبود استراتژی منطقه‌ای برای مقابله با تکفیری‌های خارجی در لیبی ابراز تاسف کرد و گفت: کشورها با این مشکل روز به روز برخورد می‌کنند.

این مقام وزارت دفاع تونس تاکید کرد: جنگ با تروریسم جنگی جامع و همه جانبه است و اگر ما فقط در سطوح امنیتی و نظامی با تروریسم برخورد کنیم در جنگ شکست خواهیم خورد. تروریسم یک نوع اندیشه است. در واقع آن فرهنگی است که در ذهن جوانان کاشته می‌شود. بهتر است که ما شیوه جدیدی از آموزش و سخنرانی‌های مذهبی را در پیش گیریم و به جوانان آموزش دهیم که اسلام چیزی متفاوت از تروریسم و این جنایات است در غیر این صورت چند سال دیگر با حیوانی درنده‌تر و خطرناک‌تر از داعش مواجه خواهیم بود.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا