غذای مهندسی شده!+عکس

موبنا – به گزارش گیزمگ، این غذا که نوعی پاستا با سبزیجات بود،‌ محتوی گیاهی بود که توسط روش کریسپر Cas9 ویرایش شده بود. استفان جانسون، استاد دانشگاه امئو در سوئد این گیاه را کاشته و مهندسی کرده بود و به همراه یک گزارشگر رادیو از این غذا خوردند. ویرایش ژنی کریسپر یک تکنیک انقلابی …

موبنا – به گزارش گیزمگ، این غذا که نوعی پاستا با سبزیجات بود،‌ محتوی گیاهی بود که توسط روش کریسپر Cas9 ویرایش شده بود.

استفان جانسون، استاد دانشگاه امئو در سوئد این گیاه را کاشته و مهندسی کرده بود و به همراه یک گزارشگر رادیو از این غذا خوردند.

ویرایش ژنی کریسپر یک تکنیک انقلابی نسبتا ساده است که به دانشمندان اجازه می‌دهد تغییراتی را در دی‌.ان‌.ای موجودات زنده ایجاد کنند. استفاده از آن برای رفع جهش‌های خاص ژنتیکی می‌تواند به جلوگیری از بیماری‌های ارثی مانند دیستروفی عضلانی دوشن، دژنراسیون شبکیه و حتی اچ‌.آی‌.وی کمک کند.

این ابزار ویرایشی در گیاهان می‌تواند به ارتقای مقاومت آن‌ها در برابر آفت‌ها یا شرایط آب‌وهوایی و همچنین افزایش بازدهی و ارزش غذایی محصول کمک کند.

نوشته های مشابه

کلم مورد استفاده در این غذا برای حذف پروتئین PsbS که نوعی دریچه اطمینان در فتوسنتز است، تحت ویرایش ژنی قرار گرفته بود. این نخستین بار بود که یک کلم در خارج از آزمایشگاه مورد ویرایش قرار گرفته بود.

انتهای پیام

غذای مهندسی شده!+عکس

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا