نواقص طرح پارکومتر هوشمند برطرف می‌شود

موبنا – «حمیدرضا سعدالله» اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات شهروندان در شهرهای بزرگ کمبود فضای پارک برای خودرو است. وی ادامه داد: هم‌اکنون در کرج شمار فراوانی از خودروها در حاشیه خیابان‌ها پارک می‌شوند که این امر باعث ایجاد ترافیک می‌شود. سعدالله با اشاره به هدف اجرای طرح پارکومتر هوشمند تصریح کرد: این طرح …

موبنا – «حمیدرضا سعدالله» اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات شهروندان در شهرهای بزرگ کمبود فضای پارک برای خودرو است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون در کرج شمار فراوانی از خودروها در حاشیه خیابان‌ها پارک می‌شوند که این امر باعث ایجاد ترافیک می‌شود.

سعدالله با اشاره به هدف اجرای طرح پارکومتر هوشمند تصریح کرد: این طرح برای توزیع عادلانه فضای پارک خودروها در کرج اجرایی شده است.

مجری طرح پارکومتر هوشمند در کرج افزود: در این طرح پارکبان‌ها از هر محل پارک به فاصله ۳۰ دقیقه تصویربرداری کرده و تصاویر را به مرکز کنترل ارسال می‌کنند و هزینه بر این اساس از این تصاویردریافت می‌شود.

سعدالله یادآور شد: شهروندان هم موظف هستند که تا ساعت ۱۲ شب نسبت به پرداخت مبلغ تعیین شده اقدام کنند.

وی با اشاره به این‌که این طرح پس از بررسی نواقص با شکلی کامل‌تر در شهر کرج اجرا می‌شود، ادامه داد: با توجه به این‌که شهرداری‌ها از محل دریافت هزینه‌های پارکومتر سرانه پارکینگ‌های عمومی را افزایش می‌دهند، شهروندان برای پارک کردن خودرو خود دیگر استرس ندارند.

مجری طرح گفت: به‌واسطه این طرح برای هر ۱۰۰ محل پارک احتیاج به یک پارکبان است که تاکنون ۱۷ نفر مشغول به کار شده‌اند.

وی یادآور شد: با اجرای کامل این طرح بستر اشتغال برای بیش از ۳۰ نفر فراهم می‌شود که در شرایط فعلی رقم کمی نیست.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا