خودروهای خودران گوگل جریمه نمی‌شوند

موبنا – این سیستم در فرآیند ثبت اختراع است، می‌تواند نزدیک شدن خودروی پلیس را تشخیص بدهد. خودروهای خودران گوگل بقدری هوشمند هستند که فرد را از یک نقطه به نقطه دیگر بدون کمک راننده انسانی ببرند و نباید عجیب باشد که بتواند از جریمه شدن توسط پلیس جلوگیری کند. البته این خودروها به دقت …

موبنا – این سیستم در فرآیند ثبت اختراع است، می‌تواند نزدیک شدن خودروی پلیس را تشخیص بدهد. خودروهای خودران گوگل بقدری هوشمند هستند که فرد را از یک نقطه به نقطه دیگر بدون کمک راننده انسانی ببرند و نباید عجیب باشد که بتواند از جریمه شدن توسط پلیس جلوگیری کند.

البته این خودروها به دقت از قوانین پیروی می‌کنند و احتمال جریمه آن‌ها بسیار کم است. اما مقرراتی هستند که یک خودروی خودران باید از آن‌ها پیروی کند. برای مثال اگر یک خودروی پلیس به دنبال آن آمد، باید سریعا در کنار جاده متوقف شود یا زمانی که یک خودروی اورژانس در پشت سرش افتاد،‌ فورا راه را باز کند.

این برنامه تشخیص گوگل بطور خودکار خودروهای پلیس را بر اساس طرح منحصربفرد چراغهای گردان آن‌ها شناسایی می‌کند. خودروهای خودران گوگل طوری طراحی خواهند شد که چراغهای قرمز و آبی خودروی پلیس را تشخیص داده و بطور مناسبی واکنش نشان دهند.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا