خودروهای خودرانی که هم سرویس مدرسه‌اند هم به خرید می‌روند

موبنا – به گزارش موتورریپورت، خودروهای یاد شده هم کاربران را به طور خودکار به مقصد می رسانند و هم به گونه ای طراحی شده اند که به سرنشینان خود امکان دهند بسیاری از امور روزمره را به سادگی به پیش ببرند. دکتر Dieter Zetsche مدیر عامل شرکت دایملر سازنده خودروهای مرسدس بنز می گوید …

موبنا – به گزارش موتورریپورت، خودروهای یاد شده هم کاربران را به طور خودکار به مقصد می رسانند و هم به گونه ای طراحی شده اند که به سرنشینان خود امکان دهند بسیاری از امور روزمره را به سادگی به پیش ببرند.

دکتر Dieter Zetsche مدیر عامل شرکت دایملر سازنده خودروهای مرسدس بنز می گوید این شرکت به دنبال ساخت خودروهای خودرانی است که می توانند با یکدیگر تعامل کنند و از محیط اطراف چیزهای زیادی بیاموزند. همچنین این خودروها قادر به برقراری ارتباط با دیگر شبکه های متصل کننده خودروها هستند.

qxa4pvrq

سیستم های یاد شده در آلمان در حال راه اندازی است و بنز با همکاری بوش در حال طراحی حسگرهای جاده ای است که می توانند خودرو را از وجود جای خالی پارک مطلع کنند و وی را به سمت این نقطه هدایت کنند.

همچنین انجام بسیاری از امور شخصی در حین حرکت این خودروها ممکن است. خودروهای یاد شده می توانند در قالب دستیار شخصی عمل کرده و خودشان بچه ها را به مدرسه ببرند، برای تحویل گرفتن لباس های مالک خود به خشک شویی بروند و حتی از سایت های تجارت الکترونیک خرید کنند.

یک کاربر می تواند این خودروها را به گونه ای برنامه ریزی کند که خودشان به فرودگاه یا ایستگاه قطار بروند و یکی از اقوام را به منزل منتقل کنند، بدون آنکه فرد مجبور شود بخش زیادی از وقت خود را صرف چنین کاری کند و از انجام کارهای روزمره خود بازبماند.

ساخت خودروهایی با چنین سطحی از توانایی نیازمند استفاده از فناوری بسیار پیشرفته ای است و بدین منظور باید از حسگرهای متنوعی برای بررسی سلامت مسافران، بررسی موانع محیطی، تنظیم خودکار خودرو و غیره استفاده شود. اما با توجه به اینکه استفاده از چنین خودروهایی باعث آزادشدن هزاران ساعت از اوقات افراد در ماه می شود، ساخت آن صرفه جویی اقتصادی قابل ملاحظه ای را موجب شده و بهره وری کاری را افزایش می دهد.

 منبع: فارس 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا