مدارس انگلیس دستورالعمل استفاده از تلفن همراه ندارند

موبنا – تلفن‌ هوشمند شگفتی تکنولوژی عصر حاضر و در عین حال کاملا برهم زننده نظم زندگی است. از هر ۱۰ فرد بزرگسال، یک نفر بلافاصله پس از بلند شدن از خواب گوشی همراه خود را کنترل می‌کند. همچنین یک پنجم افراد ۱۸ تا ۲۴ ساله هنگام عبور از خیابان در حال کار با گوشی …

موبنا – تلفن‌ هوشمند شگفتی تکنولوژی عصر حاضر و در عین حال کاملا برهم زننده نظم زندگی است.

از هر ۱۰ فرد بزرگسال، یک نفر بلافاصله پس از بلند شدن از خواب گوشی همراه خود را کنترل می‌کند. همچنین یک پنجم افراد ۱۸ تا ۲۴ ساله هنگام عبور از خیابان در حال کار با گوشی همراه خود هستند.

در نیویورک نیز برای مدت یک دهه ممنوعیت استفاده از تلفن همراه در مدارس اعمال شد اما به تازگی این قانون برداشته شده است. و در انگلیس نیز تاکنون دستورالعمل ملی برای کاربری تلفن‌های هوشمند در مدرسه در نظر گرفته نشده و بیشتر راهکارهای مختلفی هم که به کار گرفته شده‌اند، موثر نبوده‌اند.

به دلیل فقدان دستورالعمل ملی در انگلیس مقررات سلیقه‌ای در مدارس مختلف بکار گرفته می‌شوند. مثلا در برخی مدارس انگلیس دانش‌آموزان هر نوع گوشی همراه را قبل از ورود به مدرسه تحویل می‌دهند که البته این قانون تنها شامل حال دانش‌آموزان نمی‌شود بلکه معلمان نیز باید از آن پیروی کنند. اما در بیشتر مدارس راهنمایی این ممنوعیت غیرقابل اجراست و به سختی می‌توان به طور روزانه دانش‌آموزان را کنترل و بازرسی کرد.

به گزارش روزنامه گاردین، به طور کلی در اکثر مدارس این کشور دانش‌آموزان در همراه داشتن این وسیله در مدارس آزاد هستند اما اجازه استفاده از آن را در سر کلاس ندارند و در برخی مدارس استفاده از آن به هنگام صرف ناهار نیز ممنوع است. از سوی دیگر در تعداد محدودی از مدارس، استفاده از تلفن‌های هوشمند به عنوان وسیله‌ کمک آموزشی برای انجام تحقیقات دانش‌آموزی توصیه می‌شود.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا