مغز چگونه به کوکائین معتاد می‌شود؟

موبنا – به گزارش ساینس‌دیلی، آنها دریافتند که انتقال‌دهنده عصبی هیپوکراتین در منطقه آمیگدال مرکزی بر واکنش مغز نسبت به کوکائین، نیکوتین و مخدرها تاثیر می‌گذارد. منطقه آمیگدال مرکزی مغز در تنش و اضطراب دخیل است. در این تحقیق از دو گروه موش استفاده شد. گروه اول می‌توانستند یک ساعت در روز کوکائین مصرف کنند …

موبنا – به گزارش ساینس‌دیلی، آنها دریافتند که انتقال‌دهنده عصبی هیپوکراتین در منطقه آمیگدال مرکزی بر واکنش مغز نسبت به کوکائین، نیکوتین و مخدرها تاثیر می‌گذارد.

منطقه آمیگدال مرکزی مغز در تنش و اضطراب دخیل است.

در این تحقیق از دو گروه موش استفاده شد. گروه اول می‌توانستند یک ساعت در روز کوکائین مصرف کنند که نشانگر مصرف گاه به‌گاه مواد بود و گروه دوم می‌توانستند شش ساعت در روز از آن استفاده کنند که نمادی از اعتیاد به شمار می‌رفت.

محققان دریافتند که مصرف زیاد کوکائین باعث ایجاد یک چرخه خطرناک در مغز می‌شد و با حساس کردن پروتئین هیپوکراتین، اعتیاد را بیشتر می‌کرد.

محققان می‌گویند که با مسدود کردن هیپوکراتین شاید بتوان اعتیاد به کوکائین را در موش‌ها کاهش داد. آن‌ها معتقدند که می‌توان سیستم هیپوکراتین را به عنوان یک هدف دارویی در نظر گرفت و با ترکیب آن با درمان‌های رفتارشناختی برای ترک اعتیاد به کار گرفت.

این تحقیق در مجله Biological Psychiatry منتشر شده است.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا